Van, amiben a Tesla csak a legendás amerikai autógyártók mögött kullog, ez pedig furcsamód a termelékenység. Elon Musk cégét a General Motors (GM) és a Ford is megelőzi, ami az egy dolgozóra vetített bevétel nagyságát illeti. A 163 ezer főt foglalkoztató GM ezen mutatója évről évre nő, tavaly az LSEG adatai szerint meghaladta az 1,3 millió dollárt, míg közvetlen helyi riválisa, a 173 ezer főnek munkát adó Ford 937 ezer dollárig jutott.
Hozzájuk képest jócskán lemaradt a Tesla, amely 97 milliárd dolláros bevételt ért el tavaly a 140 ezres kollektívájának köszönhetően, de ebből csak 690 ezer dollár esik egy főre. Ez forintban mérve negyedmilliárdot jelent. Egy évvel korábban még csak 637 ezer dollár szerepelt ezen a soron, úgyhogy a javuló trend immár negyedik éve tart – ahogy a többieké is.
Nem véletlen, hogy a Tesla elmúlt időszakához képest szerénynek ígérkező idei évben a költségeket vasmarokkal fogó
Elon Musk alapító-vezérigazgató újabb hatékonyságnövelő intézkedésekre készül,
hogy az elektromosautó-gyártó olvadozó profitmarzsát karbantartsa. Az egy főre eső bevétel növelésére alapvetően két recept van: az egyik a forgalom növelése, a másik a dolgozói gárda szűkítése.
Musk a Bloomberg értesülései szerint ötvözni kívánja a kettőt, ennek jegyében utasította középvezetőit, hogy nézzenek körül, akad-e olyan állás vagy funkció, amelynek betöltése nem feltétlenül szükséges. A hírre a Tesla árfolyama 1 százalékkal erősödött ugyan, de ez a januári gyorsjelentést követő árfolyamzuhanást és az idei 180 milliárd dolláros piaciérték-vesztést nézve csekély vigasz.
Musk akkor közölte, hogy az idén képtelenek tartani a három évvel ezelőtt lefektetett mestertervben szereplő évi 50 százalékos növekedési tempót.
Ha ezt az ütemet tartani tudnák, akkor 2030-ra évi 20 millió darabos eladással számolhatna a Tesla. Musk konkrét előrejelzést nem tett, csak annyit mondott, hogy
a 2024-es terv „jóval” alacsonyabb bővülési tempóval számol,
amiért az üzletember első helyen a magas kamatkörnyezetet okolta, ami az amúgy sem olcsó Teslák törlesztőrészleteit olyan magasságba emeli, hogy azt az átlagpolgár már nem tudja vagy nem akarja megfizetni.
Ez persze a többi amerikai autógyártóra is ugyanúgy hat. A Piper Sandler befektetési bank már csak szerény 7 százalékos emelkedést valószínűsít az eladásoknál, ami 1,93 millió Tesla eladását feltételezi.
A General Motorsnak és a Fordnak az UAW autóipari szakszervezettel tavaly ősszel kötött alkujának eredményeként a következő négy évben tabunak számítanak majd az elbocsátások, leépítések csak konszenzusos, önkéntes formában képzelhetők el. Ez volt a munkabéke ára, amit persze végső soron a fogyasztók fizetnek meg a pluszköltségek továbbhárítása révén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.