A Puig részvényei 4,1 százalékos emelkedéssel, 24,50 eurón kezdték első kereskedési napjukat a madridi tőzsdén, de péntek délutánra már megtört a lendület és a kurzus lecsorgott gyakorlatilag ugyanerre a szintre. A családi tulajdonban lévő divatcikk- és parfümérialánc Európa idei legnagyobb volumenű elsődleges részvénykibocsátását (IPO) hajtotta végre, 2,6 milliárd eurót vontak be a piacról 106,5 millió részvényük értékesítésével, ezzel a 110 éves múltra visszatekintő vállalat piaci értéke 13,9 milliárd euróra nőtt.
Korábban iparági szakértők 10 milliárd euró körülire becsülték a Puig kapitalizációját. A részvényeket a kínálati sáv felső határán értékesítették, ami jól jelzi a cég iránt megnyilvánuló befektetői érdeklődést. A bevételt egyrészt adósságcsökkentésre, másrészt újabb cégfelvásárlásokra kívánják fordítani.
Az IPO egyben az európai tőkepiac iránti, az utóbbi két évben lanyhuló figyelemre is pozitív hatással volt, elég arra emlékeztetni, hogy a kontinens tőzsdéin az idén eddig összesen 12,2 milliárd értékben voltak tőzsdei bevezetések, ez kétszer akkora, mint a egy évvel ezelőtti hasonló időszak adata. A Puig olyan saját márkákkal rendelkezik, mint
Az utóbbi években szépségápolási szektorban terjeszkedtek elsősorban, legutóbbi szerzeményük a sminkelési termékeket és bőrápolási cikkeket kínáló brit Charlotte Tilbury volt. A terjeszkedés intenzivitására utal, hogy tíz év alatt több mint a duplájára növelték éves bevételüket.
A mostani IPO nagy nyertesei természetesen a Puig família tagjai,
az alapítók két unokája dolgozik a cég felső vezetésében, közülük Marc Puig Guasch vezérigazgatóként intézi a vállalatcsoport ügyeit, míg unokaöccse, Manuel Puig Rocha az igazgatótanács tagjaként felügyeli a családi örökség sorsát – írja a Bloomberg. Amibe külsősöknek sok beleszólásuk aligha lesz, mivel a szavazati jogok 90 százalékával továbbra is a Puig-család rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.