BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Puig-start: teljes sikert hozott Európa legnagyobb idei tőzsdei bevezetése

A spanyol Puig divatcikk- és parfümérialánc 2,6 milliárd euróval gyarapodott részvényeinek piacra dobásával, a pénzt adósságcsökkentésre és terjeszkedésre fordítják.

A Puig részvényei 4,1 százalékos emelkedéssel, 24,50 eurón kezdték első kereskedési napjukat a madridi tőzsdén, de péntek délutánra már megtört a lendület és a kurzus lecsorgott gyakorlatilag ugyanerre a szintre. A családi tulajdonban lévő divatcikk- és parfümérialánc Európa idei legnagyobb volumenű elsődleges részvénykibocsátását (IPO) hajtotta végre, 2,6 milliárd eurót vontak be a piacról 106,5 millió részvényük értékesítésével, ezzel a 110 éves múltra visszatekintő vállalat piaci értéke 13,9 milliárd euróra nőtt. 

Puig 
 Paco Rabanne
1,December,2019,,Dubai,,United,Arab,Emirates:,Paco,Rabanne,Parfume
A Paco Rabanne márka is a Puig csoporthoz tartozik / Fotó: frantic00

Korábban iparági szakértők 10 milliárd euró körülire becsülték a Puig kapitalizációját. A részvényeket a kínálati sáv felső határán értékesítették, ami jól jelzi a cég iránt megnyilvánuló befektetői érdeklődést. A bevételt egyrészt adósságcsökkentésre, másrészt újabb cégfelvásárlásokra kívánják fordítani.

Az IPO egyben az európai tőkepiac iránti, az utóbbi két évben lanyhuló figyelemre is pozitív hatással volt, elég arra emlékeztetni, hogy a kontinens tőzsdéin az idén eddig összesen 12,2 milliárd értékben voltak tőzsdei bevezetések, ez kétszer akkora, mint a egy évvel ezelőtti hasonló időszak adata. A Puig olyan saját márkákkal rendelkezik, mint

  • a Paco Rabanne,
  • a Carolina Herrera
  • és a Jean Paul Gaultier.

Az utóbbi években szépségápolási szektorban terjeszkedtek elsősorban, legutóbbi szerzeményük a sminkelési termékeket és bőrápolási cikkeket kínáló brit Charlotte Tilbury volt. A terjeszkedés intenzivitására utal, hogy tíz év alatt több mint a duplájára növelték éves bevételüket.

A mostani IPO nagy nyertesei természetesen a Puig família tagjai, 

az alapítók két unokája dolgozik a cég felső vezetésében, közülük Marc Puig Guasch vezérigazgatóként intézi a vállalatcsoport ügyeit, míg unokaöccse, Manuel Puig Rocha az igazgatótanács tagjaként felügyeli a családi örökség sorsát – írja a Bloomberg. Amibe külsősöknek sok beleszólásuk aligha lesz, mivel a szavazati jogok 90 százalékával továbbra is a Puig-család rendelkezik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.