Közel 4,5 százalékkal pattant fel az Inditex részényárfolyama szerda reggel a madridi börzén, miután az európai divatipari óriás erős első negyedéves teljesítményről számolt be a tavaszi-nyári kollekció sikerének köszönhetően.
A Zara ruházati kiskereskedelmi hálózatot is birtokló spanyol nagyvállalat forgalma 7 százalékkal, 8,15 milliárd euróra nőtt az április végével zárult három hónapban. Ez némi lassulást jelent az egy évvel korábbihoz képest, amikor még a pandémiát követő vásárlási hullámot is meg tudták lovagolni. A tényadat némileg így is jobb lett az LSEG elemzői konszenzusában szereplő 8,1 milliárdos tételnél.
Az adózott nyereség 11 százalékkal, 1,29 milliárd euróra ugrott, a piaci várakozásokkal összhangban. Tavaly ilyenkor még 54 százalékos profitugrásról számolt be a Pull&Bear és a Massimo Dutti márkák tulajdonosa. A H&M mellett a kínai online kiskereskedők, így
térnyerése miatt egyre inkább élesedő versenyben a divatirányzatok mielőbbi lekövetésével, valamint logisztikai és technológiai beruházásokkal igyekszik helytállni a spanyol társaság, amelynek az utóbbi negyedévekben sikerült a riválisokat felülmúló teljesítményt produkálnia, amit részben a vásárlói élmény fokozására fordított befektetéseiknek tulajdonítanak.
Az Inditex 2025-ig évente 900 millió eurót fordítana újabb beruházásokra, főként európai logisztikai kapacitásainak bővítésére. A nyári szezon is kifejezetten erősen indult, május 1. és június 3. között 12 százalékkal ugrottak meg a csoport eladásai éves alapon.
A jelentős bővülés némi felgyülemlett keresletre utal a hűvös és esős dél-európai kora tavasz után
– értékelt a Reutersnek Richard Chamberlain, az RBC elemzője. A szakértő becslése szerint a második negyedév hátralévő részében 20 százalékkal nőhet az Inditex árbevétele, 2024 egészében pedig 6-7 százalékos bővülést prognosztizál, ami így elmaradhat az előző évi 10 százalékos ütemtől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.