Újabb akvizíciót zárt sikeresen az AutoWallis csoport, miután a cseh versenyhivatal korábbi jóváhagyását követően az összes zárási feltétel teljesítése után megvette a cseh Stratos Auto három BMW márkakereskedését.
A felvásárlással a társaság a magyar és a szlovén mellett már a cseh autókiskereskedelmi piacon,
miközben nagykereskedelmi üzletága a régió 16 országában forgalmaz több neves autómárkát. A tranzakció első lépésében a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat a három BMW márkakereskedést birtokló cég 80 százalékát vásárolta meg, amit két éven belül a fennmaradó részesedés megszerzésével 100 százalékra növel.
Az akvizícióval az AutoWallis egy lépésben szerezte meg a cseh BMW-értékesítések 10 százalékát, ami az ország prémiumautó-eladásainak közel 4 százalékát tette ki tavaly. A felvásárolt három BMW-kereskedés 2022-ben 650, míg 2023-ban 737 darab új és használt BMW személyautót értékesített.
Antal Péter, az AutoWallis csoport kiskereskedelmi üzletágának vezetője a cseh autópiaccal kapcsolatban elmondta, hogy Csehországban 2023-ban 244 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, ami közel duplája volt a magyarországi mennyiségnek. Miközben a magyar személyautó-piac tavaly 3,4 százalékkal csökkent, Csehországban ez idő alatt 15 százalékkal emelkedett az értékesítés.
Ez jól mutatja, hogy az AutoWallis portfóliójának további földrajzi diverzifikációja támogatja a vállalat stabil növekedését, és tovább erősíti a csoport meghatározó pozícióját a közép- és kelet-európai régió autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói piacán.
Az AutoWallis részvényei 0,7 százalékkal drágultak hétfő délután három óráig, idén pedig már 24 százalékos ralinál jár a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.