BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyon megy az Adidas szekere: három hónapon belül másodszor emelte éves profitcélját

Az Adidas a vártnál jobb második negyedéves eredményeket követően megemelte az erre a pénzügyi évre vonatkozó várakozását.

Az Adidas valutasemleges bevételei 11 százalékkal nőttek az ide második negyedévben éves szinten. Euróban számolva a cég bevétele 9 százalékkal, 5,8 milliárd euróra nőtt – számolt be a vállalat.

Az Adidas a vártnál jobb második negyedéves eredményeket követően megemeli az erre a pénzügyi évre vonatkozó várakozását.
Az Adidas a vártnál jobb második negyedéves eredményeket követően megemeli az erre a pénzügyi évre vonatkozó várakozását / Fotó: AFP

A mutatót a Yeezy üzletág eladásai húzták le. Anélkül az eladásokból származó bevételek 16 százalékkal emelkedtek. A sportvállalat működési eredménye 346 millió euróra nőtt.

Az Adidas bruttó árrése elérte az 50,8 százalékot. 

A mögöttes bruttó árrés erőteljesen javult, ami azt jelzi, hogy jobb értékesítési láncot és kevesebb leárazást használt, csökkentette a beszerzési költségeket, és kedvezőbben alakította ki termékpalettáját.

A lényegesen kisebb Yeezy üzletág negatív hatással volt a cég pénzügyeire éves szintű összehasonlításban.

Mivel az Adidas a vártnál jobb teljesítménnyel zárta a második negyedévet, és várakozásai szerint a lendület fennmaradt, a társaság megemelte az egész éves profit-előrejelzését is. 

A cég arra számít, hogy 2024-ben a valutasemleges bevételek a 10 százalékhoz közelítenek, míg a működési eredménye várhatóan eléri az 1 milliárd eurót.

Az Adidas azt feltételezi, hogy a Kanye West nevével fémjelzett sportcipőket, azaz a Yeezy fennmaradó készletét bekerülési áron értékesítheti. Ez 150 millió eurós további árbevételt hozhat, nyereség nélkül.

A társaság továbbra is arra számít, hogy a kedvezőtlen árfolyamhatások jelentősen visszafogják idén a bevételeket és a bruttó fedezetet is.

Adidas-gála a foci-Eb-n, a Nike mindent elveszített

A hét végén zárult labdarúgó-kontinenstornákon a mezszállítók is összecsaptak egymással. A nyertes az Adidas volt, a fő rivális, a Nike mind a foci-Eb-n, mind a Copa Américán kénytelen volt fejet hajtani a németek előtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.