BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Wizz Air: A hajtóműgondok és a járatkésések után most az Airbus bejelentése borzolja a kedélyeket

A Pratt and Whitney hajtóműveivel kapcsolatos ellenőrzések után most az Airbus termelési célkitűzésének csökkentése is lassítja a Wizz Air kapacitásának növekedését. Váradi József, a Wizz vezérigazgatója szerint azonban a negatív hatás korlátozott lesz, és nem veszélyezteti a légitársaság hosszú távú terveit.

A Wizz Air továbbra is késedelmekre számít az Airbus-repülőgépek szállításában, de a légitársaság változatlanul bízik benne, hogy a következő években növelni tudja kapacitását – mondta Váradi József vezérigazgató a Reutersnek.

20231106 VecsésA Menzies Aviationnel együttműködésben teljesen elektromossá válik bizonyos Wizz Air-járatok földi kiszolgálása a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
A gondok dacára egyre több repülőt állít be a Wizz Air / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A kizárólag Airbus-flottával repülő cégnek már eddig is rengeteg nehézséget okoztak a Pratt and Whitney hajtóművekkel kapcsolatos kihívások: idén nyáron 45, jövő nyáron pedig 35 repülőgépét kell leállítani az ellenőrzések miatt, ami korlátozza a rendelkezésre álló repülők számát.

Ráadásul az Airbus júniusban bejelentette, hogy csökkenti termelési célkitűzését, mivel folyamatos ellátási zavarok sújtják.

Feltételezzük, hogy az Airbusnak lesznek további szállítási késedelmei, de már most sem ritkaság, hogy hat hónappal csúsznak a szállítások

– árulta el Váradi a Reutersnek Londonban.

„A valós hatás azonban meglehetősen korlátozott lesz” – tette hozzá.

Kiemelte, hogy a légitársaság továbbra is havonta körülbelül három repülőgép átvételére számít, melyek révén jövőre 20 százalékkal, a következő évben pedig további 20-25 százalékkal nő a kapacitása.

A légi közlekedési ágazat a járvány óta folyamatosan a Boeing és az Airbus késedelmével küszködik. A Boeingnél azonban súlyosabb a gond, mivel az amerikai repülőgépgyártónál alapvetően a biztonsággal kapcsolatban állnak fenn aggodalmak.

A Wizz legnagyobb riválisa, a Ryanair például idén nyáron kénytelen volt néhány útvonalán csökkenteni a járatszámot, mivel a Boeing-gépek botrányos esetei – például az egyik repülő ajtajának a kiszakadása Amerikában – szigorú hatósági ellenőrzésekhez vezettek.

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) Boeinggel szemben bevezetett, fokozottabb ellenőrzési gyakorlatát ráadásul valószínűleg átveszi az európai légi közlekedési felügyelet, az EASA is

 – jegyezte meg Váradi.

Szigorodik a szabályozási környezet, ami lelassítja a légitársaságok működését.

A Wizz Air részvényei amúgy a június derekán elért 25 font feletti lokális csúcsukról lefelé vették az irányt, kedden valamivel 21 font felett kereskedtek velük. Az LSEG, azaz a londoni tőzsde elemzői konszenzusa azonban továbbra is 25 fontos mediáncélár mellett vételre ajánlja a papírt. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.