BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassul a nasipiac, nemcsak a gazdiknak, a házi kedvenceknek is kevesebb jut

Nem megy a kávé, a mogyoróvaj és a kutyasnack. A Smucker lerontotta az idei prognózist. Nemcsak az emelkedő infláció és a szabadon elkölthető jövedelem zsugorodása húzódik a háttérben, de a kényelmi szempontok is szerepet játszanak.

Közel 5 százalékot esett szerdán az amerikai tőzsdén a J.M. Smucker élelmiszergyártó részvénye, miután visszavágta egész éves értékesítési előrejelzését, mondván: a fogyasztók kevesebb harapnivalót vásárolnak saját maguknak és a háziállataiknak. 

Orrville,,Ohio/usa-,October,2020-,The,Smucker’s,Store,And,Cafe,In
Kutyasnackből is kevesebb fogy /  Fotó: Shutterstock

A cég forgalmazza a Folgers kávét, a Jif mogyoróvajat és a Milk Bone kutyasnacket. Az alacsonyabb értékesítési kilátások az inflációs nyomást és a fogyasztók szabadon elkölthető jövedelmének zsugorodását tükrözik. A vállalat értékesítési nyomást tervez mind a kutyasnackek, mind az édes pékáruk üzletágára, amely magában foglalja a nemrégiben felvásárolt Twinkiest is.

A fogyasztók minden kategóriában kevesebbet vásárolnak kényelmi szempontból, mert nem járnak annyit a kisboltokba 

– mondta Mark Smucker vezérigazgató egy interjúban. 

A Smucker édességekkel foglalkozó részlegének eladásai elmaradtak a várakozásoktól az elmúlt negyedévben, mivel a fogyasztók továbbra is szelektívek maradtak a kiadásaik tekintetében, s csökkentették az üzletek látogatását. A vállalat szerint ez aránytalanul érinti a hostess termékeket.

A válllat negyedéves árbevétele 2,1 milliárd dollár volt, 18 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, de alig marad el a Wall Street elemzői várakozásaitól. Az élelmiszergyártó részvényenkénti 2,44 dolláros korrigált nyeresége pedig felülmúlta a várakozásokat.

A vállalat a 2025-ös pénzügyi évre 8,5–9,5 százalékos szerves árbevétel-növekedést, valamint 9,60–10 dollár közötti korrigált egy részvényre jutó eredményt vár.

A leromlott kilátások részben a kávékeresletnek a kategória további áremelkedését követően várható visszaesését tükrözik. 

Az elmúlt években rendkívül megdrágult a kávé,

ami nem csak az általános infláció miatt következett be. A hosszú ellátási lánc, a szállítóhajók megtámadása, az éghajlatváltozás és a környezetvédelmi szabályozás is tehet arról, hogy a boltokban és a kávézókban is mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni a fekete élvezetért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.