Mintegy negyedével, 25 angol fontra szállította le a Wizz Air-részvények célárát a Concorde, ám az árfolyam hatalmas közelmúltbeli zuhanására és jelenlegi, 14 font körüli kurzusára tekintettel fenntartja vételi ajánlását – írja a légitársaság 2025-ös üzleti negyedévéről készült gyorsjelentést követő elemzésében Bukta Gábor, a brókercég elemzési üzletágvezetője. Az árfolyamzuhanást jól érzékelteti, hogy még ez a csökkentett célár is több mint 70 százalékos felértékelődési potenciált tartalmaz.
A célár visszavágásával a Concorde elemzője a vártnál alacsonyabb jegyárakra és a vállalat 350–450 millió euróra lecsökkentett éves profitvárakozására reagál, bár egy hajszállal még kisebb, mindössze 344 millió eurós nyereségre számít, ami 37 százalékos mínusz a korábbi prognózisához mérten.
A megváltozott, a fogyasztás helyett a megtakarítást preferáló európai fogyasztói magatartás miatt a Concorde óvatosan tekint a vállalat középtávú profitabilitására is. Ugyan a fogyasztói bizalom lassan, de folyamatosan nő a kontinensen, ám a viteldíjkörnyezet a kapacitáskorlátok ellenére is enyhül.
A Wizz Air első negyedéves jelentésében amúgy nehéz pozitív momentumot találni Bukta Gábor szerint. Míg a kereslet volumene stabilnak tűnik, addig a fogyasztók rendkívül árérzékennyé váltak, így a piac stimulálására van szükség, hogy a kapacitáskihasználtság 90 százalék felett maradjon.
A Concorde a 2018-as kereslet-kínálati állapotokkal lát hasonlóságot. A viszonylag magas üzemanyagárak és a szolgáltatások megállíthatatlan költséginflációja a marzsok kilátásait erősen lerontja, ami szintén a fogyasztás gyengülése és a gazdaság lassulása felé mutat Európában.
Mindennek ellenére a beszámolóra adott piaci reakció túlmutat minden racionalitáson, hiszen hasonlóan alacsony árfolyamok legutóbb 2022 őszén, az orosz–ukrán háború kitörésekor alakultak ki.
A Wizz Air részvényei jelenleg a Concorde 2025-ös és 2026-os pénzügyi évre adott eredménybecslése 6,4 és 4,7-szeresén forognak, amit túlzóan alacsonynak tart az elemző.
Az első negyedéves eredményeket követően a brókercég nettó profitvárakozásai a 25/26/27-es pénzügyi évre 37/15/13 százalékkal 344/474/529 millió euróra csökkentek. Ugyan az első negyedéves profitot egyszeri negatív tételek is befolyásolták, a fő tényező mégis a tetemes költségnövekedés és a gyengülő viteldíjkörnyezet volt.
Emellett Európa-szerte ellenszelet kelthetnek a következő években:
Ezenfelül a korábban tetemes profitot eredményező, utolsó pillanatos jegyvárvásárlások hiánya fokozottan megnehezíti a pénzügyi tervezést, mivel a kereslet mintázata eltérően alakul a korábbiakhoz képest.
Az iparági verseny a kapacitáskorlátok ellenére megnőtt, a Ryanair agresszív árazása pedig az iparág összes szereplőjét sújtja.
A tőkeáttétel továbbra is magas szinten maradt, a nettó adósság 4,8 milliárd euró volt, ami a gördülő EBITDA 3,7-szerese.
A 2026-os pénzügyi évre az Airbus gyártási problémája megközelítőleg 30-35 repülőgép leszállításának a késését okozhatja, ami várhatóan egészen az évtized végéig kedvezőtlen hatással lesz a flottaprogramra. Ez egyben pozitívumként is felfogható a jelenlegi környezetben, ám emiatt a stratégiában megcélzott, 500 gépből álló flottaméretet előreláthatóan csak 2032-ben érheti el a társaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.