BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Walmart előrehozta a karácsonyi szezont, és nagyon jól tette

Az ünnepi szezon előbbre hozásával és rendkívüli akciókkal csalogatja ki a dollárokat a fogyasztók pénztárcájából a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca. A Walmart valamennyi termékkörben és valamennyi fogyasztói kategóriában jelentősen növelte bevételét – és vele a profitját.

Minden soron verte az elemzői konszenzust a Walmart a harmadik negyedévben. A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca a várható erős év végi hajrára tekintettel az idén már harmadszor emelte meg az üzleti évére szóló bevételi és profitkilátásokat.

Walmart 
Montreal,,Canada,-,April,30,,2019:,People,At,Cashier,In
A Walmart kanadai egységeiben is nagy volt a forgalom / Fotó: Shutterstock

A Walmart valóságos vásárlói rohammal szembesült az utóbbi időszakban, amit egyrészt proaktív és árérzékeny árpolitikájának , az e-kereskedelmi divízió megerősödésének, valamint az infláció lassú csökkenésének köszönhet, melynek révén a fogyasztók vásárlóereje nőtt, és több pénzt tudnak elkölteni a társaság áruházaiban. 

Úgy látják, hogy elsősorban a legfelső kategóriában, azaz az évi százezer dollárnál többet keresők körében nőtt meg jelentősen a költési hajlandóság, de az alacsonyabb kereseti kategóriáknál is pozitív elmozdulást érzékelnek.

Már harmadszor srófolják feljebb a célszámaikat

A társaság a jövő januárral végződő üzleti évére a korábbi 3,75–4,75 százalékos konszolidált nettó forgalombővülés helyett már 4,80–5,10 százalékosat vár, egy részvényre eső nyereségét (EPS) pedig a korábbi 2,35–2,43 dolláros előrejelzéssel szemben a 2,42 és 2,47 közötti sávba becsüli.

Doug McMillon, a Walmart vezérigazgatója szerint megfelelő raktárkészlettel várják az ünnepi rohamot, az internetes áruházukból rendelt termékek pedig hamarabb érkeznek ki a vevőikhez. Hasonló jókat ígérnek a többiek is, mint

  • az Amazon,
  • a Nordstrom,
  • a Kroger,
  • és a Target,

melyek a Walmarthoz hasonlóan korábban indították a karácsonyi szezont, s gyakorlatilag minden árucsoportban kínálnak akciós termékeket. A Walmart és a Target esetében kiugróan magas a saját márkás termékek száma, ezeket – a jórészt a kategória árban legalacsonyabb termékeit – pedig szinte „zsákolja” a vásárló közönség.

Florida News - August 29, 2019
Az amerikaiak egyre inkább árérzékenyek és a jobb ajánlatokat díjazzák a magas infláció után.
Valamennyi kereseti kategóriában nőtt a Walmartban hagyott ősszeg / Fotó: Allie Goulding / Zuma Press / Northfoto

Az október 31-ével zárult harmadik negyedévben a Walmart legalább egy éve is működő amerikai áruházainak összesített forgalma 5,3 százalékkal volt magasabb, szemben az LSEG 3,61 százalékos pluszt jelző konszenzusával. 

Minden termékkategóriában volt növekedés, a vásárlók megnyitották a bukszájukat, s mostanság pótolják be a történelmi magasságokba nőtt inflációs időszak miatt elhalasztott vásárlásaikat.

A diétára rákapott amerikaiak hizlalják a Walmart profitját

Érdekesség, hogy jellemzően súlyfelesleggel küzdő amerikaiak a Wegovyhoz, a Mounjaróhoz, az Ozempichez és társaikhoz hasonló fogyasztószerekre rácuppanva kifejezetten keresik a diétás, fitneszélelmiszereket, de hogy ez a kedvező trend meddig tart, arról eltérnek a vélemények.

A Walmart milliárdokat fordít az ellátási lánc automatizálására, hogy frissebb termékeket tároljon, és szűkítse a szállítási időt, mivel a fogyasztók egyre inkább az online vásárlás kényelmét részesítik előnyben. 

Ennek érdekében a cég az ünnepi szezon előtt felére csökkentette a Walmart Plus tagság éves díját, így 35 dollár feletti rendelés esetén korlátlan számú ingyenes egynapos kiszállítást kérhetnek – és kapnak – az áruháztól. 

 

Az online forgalom gyarapszik is szépen, a negyedévben 27 százalékos bővülést mértek, szemben az egy évvel korább időszakról kimutatott 21 százalékos plusszal. A harmadik negyedévben a Walmart

  • forgalma 5,5 százalékkal, 169,6 milliárd dollárra,
  • üzemi profitmarzsa 24-ről 24,2 százalékra, 
  • üzemi nyeresége 8,2 százalékkal, 6,9 milliárd dollárra,
  • egy részvényre eső profitja pedig nyolc és félszeresére, 57 centre nőtt

a kedd kora délután publikált gyorsjelentése szerint. A vállalatcsoport részvényárfolyama idén már 60 százalékot nőtt, ehhez jön majd hozzá az a 4 százalék plusz, amelyet a tőzsdenyitás előtti amerikai kereskedésben elért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.