Minden soron verte az elemzői konszenzust a Walmart a harmadik negyedévben. A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca a várható erős év végi hajrára tekintettel az idén már harmadszor emelte meg az üzleti évére szóló bevételi és profitkilátásokat.
A Walmart valóságos vásárlói rohammal szembesült az utóbbi időszakban, amit egyrészt proaktív és árérzékeny árpolitikájának , az e-kereskedelmi divízió megerősödésének, valamint az infláció lassú csökkenésének köszönhet, melynek révén a fogyasztók vásárlóereje nőtt, és több pénzt tudnak elkölteni a társaság áruházaiban.
Úgy látják, hogy elsősorban a legfelső kategóriában, azaz az évi százezer dollárnál többet keresők körében nőtt meg jelentősen a költési hajlandóság, de az alacsonyabb kereseti kategóriáknál is pozitív elmozdulást érzékelnek.
A társaság a jövő januárral végződő üzleti évére a korábbi 3,75–4,75 százalékos konszolidált nettó forgalombővülés helyett már 4,80–5,10 százalékosat vár, egy részvényre eső nyereségét (EPS) pedig a korábbi 2,35–2,43 dolláros előrejelzéssel szemben a 2,42 és 2,47 közötti sávba becsüli.
Doug McMillon, a Walmart vezérigazgatója szerint megfelelő raktárkészlettel várják az ünnepi rohamot, az internetes áruházukból rendelt termékek pedig hamarabb érkeznek ki a vevőikhez. Hasonló jókat ígérnek a többiek is, mint
melyek a Walmarthoz hasonlóan korábban indították a karácsonyi szezont, s gyakorlatilag minden árucsoportban kínálnak akciós termékeket. A Walmart és a Target esetében kiugróan magas a saját márkás termékek száma, ezeket – a jórészt a kategória árban legalacsonyabb termékeit – pedig szinte „zsákolja” a vásárló közönség.
Az október 31-ével zárult harmadik negyedévben a Walmart legalább egy éve is működő amerikai áruházainak összesített forgalma 5,3 százalékkal volt magasabb, szemben az LSEG 3,61 százalékos pluszt jelző konszenzusával.
Minden termékkategóriában volt növekedés, a vásárlók megnyitották a bukszájukat, s mostanság pótolják be a történelmi magasságokba nőtt inflációs időszak miatt elhalasztott vásárlásaikat.
Érdekesség, hogy jellemzően súlyfelesleggel küzdő amerikaiak a Wegovyhoz, a Mounjaróhoz, az Ozempichez és társaikhoz hasonló fogyasztószerekre rácuppanva kifejezetten keresik a diétás, fitneszélelmiszereket, de hogy ez a kedvező trend meddig tart, arról eltérnek a vélemények.
A Walmart milliárdokat fordít az ellátási lánc automatizálására, hogy frissebb termékeket tároljon, és szűkítse a szállítási időt, mivel a fogyasztók egyre inkább az online vásárlás kényelmét részesítik előnyben.
Ennek érdekében a cég az ünnepi szezon előtt felére csökkentette a Walmart Plus tagság éves díját, így 35 dollár feletti rendelés esetén korlátlan számú ingyenes egynapos kiszállítást kérhetnek – és kapnak – az áruháztól.
Az online forgalom gyarapszik is szépen, a negyedévben 27 százalékos bővülést mértek, szemben az egy évvel korább időszakról kimutatott 21 százalékos plusszal. A harmadik negyedévben a Walmart
a kedd kora délután publikált gyorsjelentése szerint. A vállalatcsoport részvényárfolyama idén már 60 százalékot nőtt, ehhez jön majd hozzá az a 4 százalék plusz, amelyet a tőzsdenyitás előtti amerikai kereskedésben elért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.