A múlt évben rekordszintű volt a biztosítási piac aktivitása, és ez igaz erre az évre is – mondta Mérth Balázs, a Deloitte magyarországi tanácsadási üzletágát vezető és a regionális biztosítói akvizíciós csapat irányításáért felelős partnere. Molnár Dániel, a Deloitte igazgatója szerint a kelet-közép-európai régió biztosítási piaca továbbra is növekszik, az átlagos növekedés nagyjából 2 százalékos éves szinten. A tavalyi bővülés Lengyelország kivételével minden országra jellemző volt. A motor továbbra is a nem életbiztosítási terület, ahol a gépjármű-biztosítások szabják meg a növekedés szintjét.
Régiós szinten az életbiztosítási üzletág díjbevétele csökkenő trendet mutat, ami annak köszönhető, hogy a régióban az üzletágon belül inkább a befektetési megoldások és kevésbé a kockázati termékek dominálnak. Ebben a szegmensben egészséges fejlődést csak Csehország mutat, ahol a befektetési és kockázati életbiztosítások aránya nagyjából 50-50 százalékos. Nyugat-Európában továbbra is az életág a nagyobb bevételtermelő. Magyarországon az életbiztosítási díjakból származó bevétel ugyan nem csökkent, ám az alacsony kamatkörnyezet nálunk sem kedvez a piacnak.
Emellett figyelmeztető, hogy a kárhányad 2017-ben ment először 60 százalék fölé, és a növekvő trend 2018-ra is kitartott: a károk összege elérte a bruttó díjbevétel 61,3 százalékát. Ez a trend szintén nyomást gyakorol a biztosítókra hazánkban. A piacon a fentiek miatt tovább tart a konszolidáció, egy év alatt nyolc biztosító tűnt el a régió biztosítási piacáról. A Deloitte összegzése szerint a vevői oldalon főleg a Vinenna Insurance Group (VIG), a Generali és az Allianz jeleskedik, míg az eladói oldalt a régióból kivonuló amerikai AIG és a nem core üzletágait leépítő Munich Re képviselte az elmúlt időszakban. Magyarországon például idén zárult le a Münich Re-érdekeltség, az Ergo biztosító eladása, a vevő a Generali volt.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.