BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hungaroring: ennyiért juthatunk ki idén a busás hasznot hozó Magyar Nagydíjra

Az Formula–1-es versenyhétvége minden évben óriási nézőközönséget vonz a magyar fővárosba, tavaly a négy nap alatt mintegy 300 ezren látogattak ki a mogyoródi pályára, az pedig már egy ideje köztudott, hogy július 23-án, a végső, vasárnapi futamon ezúttal is telt ház lesz. A Hungaroring hivatalos partnere, a Bolt állítja, hogy az applikáció segítségével Budapesten 24 órában megrendelhetők lesznek az F1 színvonalához méltó autók, míg a rendezvény felelőse legalább egymilliárd forintos nyereséget remél.

Ahogy arról korábban a Világgazdaság is beszámolt, a Bolt lett a Hungaroring hivatalos szállítópartnere. Budapest legnagyobb taxitársasága a következő egy évben, így már a július 21–23. között megrendezésre kerülő Formula–1 Qatar Airways Magyar Nagydíjra is fuvarozhatja a kilátogatókat.

Budapest,,Hungary,-,April,12th,2023:,Bolt,Taxi,Sign,On
Fotó: Annabell Gsoedl

Az F1-es versenyhétvége minden évben óriási nézőközönséget vonz a magyar fővárosba, tavaly a négy nap alatt mintegy 300 ezren látogattak ki a mogyoródi pályára, az pedig már egy ideje köztudott, hogy a végső, vasárnapi futamon ezúttal is telt ház lesz. A ki- és bejutás éppen ezért logisztikai szempontból mindig nagy kihívást jelent. Az együttműködés alapján a Bolt dedikált VIP-sávot is használhat a gyorsabb kijutás érdekében. 

Sabjányi László, a társaság ügyvezetője elmondta, ez egy új korszak kezdetét jelenti a közlekedés és az autósport terén. A vállalat elkötelezett amellett, hogy a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsa, és a Hungaroring közönsége könnyen és biztonságban jusson ki és haza a létesítményből.

Olcsó, de mégis drága a Magyar Nagydíj

Az F1destinations.com gyűjtése alapján az átlagos jegyárakat tekintve a Magyar Nagydíj a legolcsóbb, amelyre 184 dollárba, azaz 62 523 forintba kerül a belépő. A Hungaroring ebben a tekintetben messze a leggazdaságosabb a 23-as mezőnyben, mivel a második Bahrein 265 (90 047 forint), a harmadik Ausztrália 276 (93 785 forint), a negyedik Kanada pedig 297 dolláros (100 921 forint) átlagárral követi a sorrendben, míg a többi helyszín 300 dollár felett van. A legdrágább egyértelműen Las Vegas a maga 1667 dolláros (566 445 forint) átlagárával. Egy másik portál, a RacingNews365 információi szerint 20 és 57 millió dollár (6,80 milliárd–19,37 milliárd forint) közötti összeget fizetnek a pályák a Forma–1-es nagydíjrendezésért, Európában pedig a Hungaroring adja ki erre a legtöbbet, 40 milliót (13,59 milliárd forint).

A Boltnál ígérik, hogy az applikáció segítségével Budapesten 24 órában megrendelhetők lesznek a Formula–1 színvonalához méltó autók, amelyek a háztól a kapuig szállítják az utasokat. Azt javasolják a városból a Hungaroringre igyekvőknek, hogy forgalmas csomópontok környékéről rendeljenek, így nagyobb eséllyel találnak néhány percen belül szabad járművet. 

A viteldíj nagyban függ az indulási helytől és a forgalomtól, de a budai oldalról nagyságrendileg 14–18 ezer, míg a belvárosból 13–16 ezer forinttal kalkulálhatnak az utasok.

Az út hossza átlagosan 30–40 perc.  

A megállapodás értelmében a Bolt-taxiknak dedikált drosztot jelölnek ki a főbejárattal szemben, ahol a vendégek minél gyorsabb utazását hostessek segítik. A kiszállási pont is itt, a Mol-kútnál található O1 parkolóban lesz. 

20220731 F1 Mogyoród fotó: Szabolcs László20220731 Mogyoród Hungaroring F1-es Magyar Nagydíjfotó: Szabolcs László (SZL)Ripostképen: Lewis Hamilton, Lando Norris
Fotó: Szabolcs László / Mediaworks

Egymilliárd forintos nyereséggel számolnak a Hungaroringnél

A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt a büszkeségét fejezte ki azért, hogy 1986 óta idén már sorozatban a 38. Magyar Nagydíjat rendezik meg Mogyoródon, és ennél hosszabb megszakítás nélküli sorozatot csak Monza tud felmutatni. A 2010 óta a szervezet élén álló sportvezető a közeljövőben még kirobbanóbb népszerűséget vár a Formula–1-től az amerikai térhódításnak köszönhetően, ezért is tartja fontosnak azt, hogy lépést tartsanak a többi helyszínnel. Az Origo beszámolója szerint ezt tovább segíti, hogy a jövő évi rendezői jogdíj mintegy 50 millió dollár, amely ezt követően évente az eredeti 4 helyett mindössze 2 százalékkal fog emelkedni. Gyulay elárulta, hogy az elmúlt 12 évből 11-szer profitábilis volt a rendezés, és idén is majdnem egymilliárd forintos nyereségre számít a szervezet.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.