A 2012-ben hazánkból indult, a nemek közötti egyenlőséget támogató kezdeményezésben, a Women Startup Competitionben leginkább női vállalkozók mérethetik meg magukat (bár a szervezők senkit sem szeretnének kizárni, ezért a főszabály az, hogy a csapatoknak minimum felerészben nőkből kell állniuk). A rendezvénysorozat alapítója, Müller Tamás több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik online, digitális marketing és vállalkozásfejlesztés területen. A Magyar Direkt Marketing Szövetség létrehozója 2007 óta több start up projektet indított el, zárt le és vitt sikerre, neve ismerősen csenghet a K&H Start it inkubációs programjából vagy a Spar termékinnovációs versenyéből, a Hungaricoolból.
Müller egy fotózással foglalkozó startup esetében szembesült azzal, mennyi nő küzd önértékelési problémával. Ekkoriban egyre többen kértek segítséget tőle vállalkozásokkal kapcsolatos ügyekben, ez adta az alapötletet a viadalhoz, amelyet eredetileg Kelet-Közép-Európában hirdettek meg, mára viszont nemzetközivé vált. Számos európai fő- és nagyváros után idén kontinenst váltottak, a negyven projektet felvonultató elődöntőt ezúttal Ázsiában tartották meg.
„Legnagyobb meglepetésünkre sorban jelentkeztek csapatok az első, 2014-es versenyünkre, és nemcsak a környező országokból, hanem Angliából, Németországból is, pedig akkoriban szinte semmit nem költöttünk marketingre – mondta a Világgazdaságnak Müller Tamás. – Éppen ezért a következő évben kénytelenek voltunk Európára kiterjeszteni régiós megméretésünk. Oda jutottunk, hogy tavalyelőtt Izraelt éppen csak be tudtuk zsúfolni a programba, a 2022-es közép-kelet-ázsiai rendezvényünkkel végképp globális mozgalommá váltunk.”
Virtuális űrutazásba is lehet fektetni a magyar KickstarterenA SpaceBuzz programjában részt vevők egy rakétában ülve megtapasztalhatják azt is, hogy milyennek látják az űrhajósok Földünket a világűrből. |
A malajziai Kuala Lumpurban a Wahine Capital által megálmodott digitális páncélterem végzett az élen. Az online széfet azoknak a hölgyeknek hoznák létre, akik pénzügyi biztonságra vágynak, ám nem tudják, hogyan és hol kezdjenek hozzá.
A célcsoportot a 30–50 év közötti, okostelefonnal rendelkező nők, édesanyák képezik.
Az alapítók egyebek között a következőket ígérik a hölgyeknek: riportok készítése, tervezés, kockázatelemzés és tanácsadás. A stratégia megvalósításában pénzügyi tanácsadók, intézetek és biztosítótársaságok működnek közre.
A maláj származású csapat 500 ezer dollár (197,55 millió forint) befektetést és az első három évben összesen 1,6 millió dollár (632,17 millió forint) bevételt remél.
A második a Book My Spot szalonfoglaló alkalmazása, a harmadik helyen az egyetemistákból álló Nanny Care P végzett, amely gyermekfelügyelőknek, dadáknak és bébiszittereknek, illetve az általuk nyújtott szolgáltatások igénybe vevőinek hozott létre egy felületet. A döntővel egybekötött demo dayt most csütörtökön, online tartják.
A cégadatok alapján kockázatkezelés, marketing-, értékesítési és üzleti stratégiai szektorokban komplex támogatórendszereket építő Opten adatai szerint a magyarországi vállalatok alig egyötödét – több mint 80 ezret – irányítja női menedzsment. A vállalkozásoknál ez a szám még kisebb, csupán 17 százalék. Az Európai Parlament nemrégiben elfogadott irányelve kimondja, 2026-ra a betölthető összes vezetői pozíció 33 százalékát hölgyeknek kell elfoglalniuk, igaz, ez a 250-nél kevesebb főt alkalmazó cégekre egyelőre nem vonatkozik.
A magyar SKC-Consulting Kft. vezetésével indult el 2020-ban a Wingate projekt azzal a céllal, hogy tudásátadással, képzésekkel és kapcsolatépítési lehetőséggel támogassa a kezdő és tapasztaltabb női vállalkozókat.
Az Európai Gazdasági Térség és a Norvégia Regionális Együttműködési Alap több mint 755 millió forintos hozzájárulásából megvalósuló program hazánkon kívül Moldovában, Norvégiában, Romániában és Szerbiában segíti a hölgyeket üzleti ambícióik megvalósításában azokon a területeken, ahol a leginkább szükségük van erre.
A célra egy ingyenesen elérhető digitális edukációs platform jött létre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.