Ugrásszerű fejlődésen ment át a LogMeIn az elmúlt néhány évben, míg 2015-ben még csak 271 millió dollár volt a társaság bevétele, addig tavaly már megközelítette az egymilliárd dollárt – mondta el Láng András, a cég új magyarországi vezetője, illetve a hazai fejlesztőközpont irányítója a héten tartott háttérbeszélgetésen. A forgalommal párhuzamosan természetesen a létszám is folyamatosan bővült a 15 éve Magyarországról induló, ma már világszerte húsz irodát fenntartó, az amerikai Nasdaqon jegyzett cégnél, és a 2015-ös hétszáz-nyolcszáz főről háromezresre nőtt a csapat.
Az utóbbi évek bővülésében a szerves növekedés és az akvizíció egyaránt meghatározó szerepet játszott, és ma már elmondható, hogy világszinten a tíz legnagyobb SaaS (szoftver mint szolgáltatás) cég között vagyunk
– jelezte a háttérbeszélgetésen Láng András.
Pálfy Sándor, a vállalat identity és access management üzletágának technológiai vezetője közölte azt is, hogy a következő években is dinamikus fejlődést terveznek, és folyamatosan napirenden vannak újabb akvizíciók is. Ezek között lehetnek kisebb, technológiai jellegű felvásárlások, amelyeknél egy-egy előremutató megoldás megszerzése a cél, illetve nagyobb célpontok is szóba jöhetnek a piacszerzés érdekében.
Láng András hozzátette, hogy az organikus fejlődés is fontos szerepet játszik a jövőbeni növekedésben, ennek pedig a diszruptív, vagyis akár egész iparágakat felforgató innováció a kulcsa. A Világgazdaság kérdésére a cégvezető közölte, hogy
a mesterséges intelligencia (MI) az egyik olyan terület, amelyben nagy lehetőségeket látnak a cégnél, és ennek megfelelően jelentős erőforrásokat fordítanak az ezzel kapcsolatos fejlesztésekre.
„Ma már képesek vagyunk hatalmas mennyiségű adatot gyűjteni és rendszerezni, ez pedig lehetőséget kínál arra, hogy a reaktív támogatásból elmozduljunk a proaktív megközelítés felé a fogyasztói ügyek kezelésében. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amikor betelefonál valaki az ügyfélszolgálatra, akkor nem azzal kell kezdeni a beszélgetést, hogy beazonosítjuk számos szempont alapján, hanem már nagyjából sejthetjük azt is, hogy mi a problémája. Az ember által támogatott tevékenységek ma már egyre inkább MI által támogatottá válnak, folyamatos a csetbotok térnyerése. Ez annak is köszönhető, hogy most már ott tartunk, hogy a gép 95 százalékban képes megérteni az emberi beszédet. A LogMeInnek nem az a célja, hogy a nagy platformfejlesztőkkel – Microsoft, Google, Amazon – versenyezzen, mi a speciális felhasználási területekre tudunk kifinomult megoldásokat adni. Ilyen például a banki ügyfélkezelés” – számolt be az eredményekről Láng András. Egy másik fontos felhasználási terület, ahol hatékonyan lehet alkalmazni a mesterséges intelligenciát, az informatikai biztonság és az IT-rendszerek menedzsmentje.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.