BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Adatlopás miatt aggódtak a legtöbben tavaly

Adathalászattal kapcsolatban fordultak tavaly a leggyakrabban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Internet Hotline jogsegélyszolgálatához (IH) – mondta Takách-Batta Zsuzsanna, a hatóság kommunikációs igazgatója csütörtök reggel az M1-en.

Az interneten jogtalanul megosztott képek és videók vagy akár szöveges tartalmak ellen lépnek fel februári kampányukban, hogy tudatosítsák a jogsértés tényét, illetve fontos üzenetként fogalmazódik meg, hogy a jogsérelmeket a neten sem kell eltűrni, azokra léteznek technikai és jogorvoslati megoldások – mondta Takách-Batta Zsuzsanna. Hozzátette,

a szolgálathoz korábban a hozzájárulás nélkül közzétett tartalom miatt fordultak a leggyakrabban az emberek, a Hotline-on ez a kettő a legtöbbször igénybe vett bejelentési kategória.

Fotó: Shutterstock

A 2011 óta működő Internet Hotline az NMHH jogsegélyszolgálata, amely internetes jogsérelmek megoldásában segít a bejelentőknek kilenc kategóriában. Ezek: adathalászat, zaklatás, hozzájárulás nélkül közzétett tartalom, drogfogyasztásra, terrorizmusra buzdító, rasszista, erőszakos vagy pedofil tartalom és egyéb, a kiskorúakra veszélyes tartalom.

Az ügyintézés nem hatósági eljárás, az IH levélben kéri fel a jogsértő tartalmak eltávolítására a tartalom- vagy tárhelyszolgáltatókat.

2011 óta több mint négyezer-ötszáz bejelentés ügyében jártak el. A szolgálat weboldalán mobileszközről is könnyen lehet bejelentést tenni, akár névtelenül is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.