BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot nőttek az informatikusképző cégek

Növekvő árbevétellel és nyereséggel zárta az évet a néhány hónapos informatikusképzést kínáló vállalkozások többsége, de amelyik veszteséggel zárt, annak is a külföldi iskolanyitás miatt ugrottak meg a kiadásai.

A boothcamp jellegű, néhány hónapos informatikusképzést kínáló vállalkozások sikeres évről számoltak be, amit a 2018-as pénzügyi eredményeik is alátámasztanak.

A legnagyobb növekedést árbevétel szerint a Codecool érte el tavaly, amely a 2017-esnek csaknem a két és félszeresét, 844 millió forintos forgalmat ért el.

Az idei év is jól indult a cégnek, ugyanis februárban bejelentette, hogy 3,5 millió eurós kockázatitőke-befektetést kapott, amely a régiós terjeszkedést segíti. „Tavaly januárban vezettük be az úgynevezett Mastery Based Learning metódusunkat, amely minden diákot a saját tempójában enged haladni az oktatásban, ez azt is eredményezi, hogy kéthetente engedhetünk be a rendszerünkbe újabb embereket. Ennek az időbeosztásnak köszönhető, hogy zsúfoltság nélkül tanulhat több diák párhuzamosan az oktatóközpontokban” – mondta a Világgazdaságnak Boda József alapító-ügyvezető. Hozzátette, hogy az idén elindítják a bukaresti kurzusukat is, és mivel Romániában pezseg az IT-piac, biztatók a további növekedési kilátásaik.

Fotó: Shutterstock

A legnagyobb, 2,46 milliárd forintos árbevételt a Training 360 produkálta,

ám ennek az összegnek a 32,7 százaléka a munkaerő-fejlesztési üzletágból származott – ebbe tartoznak a programozói, alkalmazásüzemeltetői, szoftvertesztelői és egyéb vállalatspecifikus informatikai képzések, illetve átképzések is. A vállalkozás vezetői szerint a cégek elkezdték felismerni, hogy a munkaerőhiány és a fluktuáció ellen képzésekkel, átképzésekkel és szervezetfejlesztési megoldásokkal léphetnek fel a leghatékonyabban. Meglátásuk szerint elsősorban a vállalatok növekvő igényeinek és a kedvező piaci környezetnek köszönhető a növekedésük.

A Green Fox árbevétele is szépen, 47 százalékkal 393 millió forintra nőtt,

az adózott eredménye azonban 7 milliós veszteséget mutat. „Tavaly szeptemberben megnyitottuk az első külföldi iskolánkat Prágában, ahol már az első évfolyamra hetvenen jelentkeztek, azóta pedig már a második évfolyam fut. Sikeresen léptünk a nemzetközi piacra, ez azonban jelentős befektetést igényelt. A veszteséget ez okozta, de a hazai oktatási operáció nyereséges” – mondta a Világgazdaságnak Langmár Péter, a Green Fox Academy üzletfejlesztésért felelős társalapítója, kiemelve, hogy a hallgatóik létszáma 40 százalékkal nőtt.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.