2018-as üzleti évben megkezdett átalakításoknak köszönhetően új fejlődési pályára állt a 4iG Nyrt. Az informatikai piacra jellemző szezonalitás ellenére – a vállalatok a gazdasági év második felében realizálják nagyobb bevételeiket – a társaság 2019 első félévében
14,5 milliárdos IFRS szerinti konszolidált árbevételt ért el kimagasló, 1 milliárd forint fölötti EBITDA és 579 millió forintos adózott eredmény mellett.
A társaság árbevétele 133,58 százalékos növekedést mutat az előző év azonos időszakához képest, míg az üzleti eredményességet mérő EBITDA közel negyvenszeresére növekedett egy év alatt. A társaság a gazdaság szinte minden szegmensében dinamizálta jelenlétét 2019 első félévében. Legfontosabb megbízásai a logisztika, az oktatás, a gyógyszeripar és egészségügy, a járműipar és légi személyszállítás, a bankszektor és pénzügyi tanácsadás területéről származnak, de a 4iG jelentős eredményeket könyvelhetett el a licensz- és eszközbeszerzések, illetve infrastruktúra üzemeltetés és IT biztonság területén is.
A régiós országok informatikai piacának sajátossága, hogy az informatikai és ICT vállalatok bevételeinek döntő többsége a közszféra megrendeléseiből származik. A 4iG első féléves bevételei 2019-ben a piaci trendeknek megfelelően alakultak: a társaság IFRS szerinti konszolidált árbevételének 61 százalékát az állami megrendelések, 39 százalékát pedig a multinacionális nagyvállalatok, valamint a kis- és középvállalati szektor megbízásai biztosították.
A menedzsment várakozása szerint a 4iG teljesítménye további növekedést mutat az év másodi felében is.
A teljesítés alatt lévő projekteknek, tervezett akvizícióknak és előkészítés alatt álló üzleti megállapodásoknak köszönhetően a 4iG IFRS szerinti konszolidált árbevétele és EBITDA-ja 2019. december 31-vel minden korábbi várakozást meghaladhat majd. Az igazgatóság a 2019. évre továbbra is alapvető céljának tekinti a részvényesi értékteremtést, ennek érdekében pedig a társaság piaci súlyának, illetve piaci részesedésének folyamatos növelését. A társaság meglévő partnerei megtartása mellett újabb piaci szegmensek meghódítására, és piaci pozícióinak folyamatos erősítésére törekszik.
Az Igazgatóság stratégiai célja, hogy a 4iG Magyarországon piacvezető magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező ICT vállalattá, valamint a régió egyik meghatározó informatikai szolgáltatójává váljon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.