Az okostelefon-szállítások világszerte 18,3 százalékkal, 300,3 millió darabra csökkentek éves szinten 2022 negyedik negyedévében. A csökkenés minden idők legnagyobb mértékű visszaesését jelenti negyedéves szinten és hozzájárult az év egészében tapasztalt meredek, 11,3 százalékos lejtmenethez. A gyártók a tavalyi évet 1,21 milliárd darabos kiszállítással zárták, ami 2013 óta a legalacsonyabb éves adatot jelent a jelentősen visszafogott fogyasztói kereslet, az infláció és a gazdasági bizonytalanságok miatt. Ez a kemény évzárás komoly veszélybe sodorja a 2023-ra várt 2,8 százalékos fellendülést, és jelentős lefelé irányuló kockázatot jelent az előrejelzésre.
Soha nem láttunk még a tavalyi karácsonyi ünnepeket is magába foglaló, negyedévhez hasonlóan alacsony számokat. A gyengülő kereslet és a magas készlet azonban arra késztette a gyártókat, hogy drasztikusan csökkentsék a szállítások mennyiségét
– mondta Nabila Popal, az IDC’s Worldwide Tracker csapat kutatási igazgatója. A negyedév során az erőteljes eladások és promóciók inkább a meglévő készletek kimerüléséhez járultak hozzá, mintsem a szállítások növekedéséhez. A gyártók egyre óvatosabbak a szállítások és a tervezés terén, miközben újra a nyereségességre összpontosítanak. Még az Apple is, amely eddig látszólag immunisnak tűnt, visszaesést szenvedett az ellátási láncában a kulcsfontosságú kínai gyáraiban bekövetkezett váratlan zavarok miatt. Ez az ünnepi negyedév azt mutatja, hogy az emelkedő infláció és a növekvő makrogazdasági aggodalmak a vártnál is jobban visszafogják a fogyasztói kiadásokat, és az esetleges fellendülést egészen 2023 végéig kitolják – tette hozzá a szakértő.
Negyedéves összehasonlításban, a tavalyi év utolsó három hónapjában 67 millióval, 300 millióra csökkent az okostelefonok kiszállítása. A legnagyobb, 26 százalékos visszaesést a Xiaomi szenvedte el, míg az Apple mindössze 15 százalékot csökkent.
Top 5 vállalat, világméretű okostelefon-szállítások, piaci részesedés és éves növekedés, 2022. 4. negyedév (előzetes eredmények, szállítások millió darabban) | |||||
Vállalat | Kiszállítás darabszám 2022. 4. negyedév | Piaci részesedés | Kiszállítás darabszám 2021. 4. negyedév | Piaci részesedés 2022. 4. negyedév | Változás év/év |
1. Apple | 72,3 | 24.1% | 85.0 | 23.1% | -14.9% |
2. Samsung | 58,2 | 19.4% | 69.0 | 18.8% | -15.6% |
3. Xiaomi | 33,2 | 11.0% | 45.0 | 12.2% | -26.3% |
4. OPPO | 25,3 | 8.4% | 30.1 | 8.2% | -15.9% |
5. vivo | 22,9 | 7.6% | 28.3 | 7.7% | -18.9% |
Others | 88,3 | 29.4% | 110.2 | 30.0% | -19.8% |
Összesen | 300,3 | 100.0% | 367,6 | 100.0% | -18.3% |
Forrás: IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker |
Az utolsó negyedév azért különleges, mert az Apple felülmúlta a Samsungot, feltételezhetően azért, mert októberben új iPhone-ok jelentek meg. Az Apple 72 millió, a Samsung 58 millió telefont adott el. Az év első három negyedévben a Samsung 202 millió, az Apple pedig 154 millió telefont szállított ki.
Az év egészében a Samsung 260 millió telefont szállított ki, az Apple pedig a második helyen végzett 226 millióval, a Xiaomi pedig a harmadik lett 153 millióval. Az Oppo 103 millió, a Vivo 99 millió darabot adott el. 2021-hez képest az Oppo és a Vivo szállítása 23 százalékkal, a Xiaomié pedig 20 százalékkal esett vissza. A Samsung és az Apple eladásai mindössze 4 százalékkal csökkentek.
Itt a lista a legjobb okostelefonokról, amelyekkel játszi könnyedséggel boldogulnak az idősebbek isA generációs szakadék nem egyenlő a technológiai fejlődésében való lemaradással. Csak jó készülékeket kell választani, és máris nem számítanak az évtizedek. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.