Újabb, mesterséges intelligencián alapuló eszközöket dob piacra Microsoft, amelyek képesek lesznek olyan feladatokat önállóan is elvégezni az irodai dolgozók helyett, mint e-mailek megválaszolása vagy feljegyzések rendezése, ahogy erősödik a verseny például a Salesforce-szal az MI-termékek piacán.
A Microsoft hétfőn jelentette be, hogy tíz önálló ügynököt dob piacra, amelyek képesek elvégezni gazdájuk feladatait olyan területeken, mint az értékesítés, az ügyfélszolgálat vagy a könyvelés.
Ezeket az úgynevezett ügynököket decemberben mutatják be, egy nyilvános előzetes keretében, ami jövőre is folytatódik.
A redmondi vállalat azt is ígérte, hogy a Copilot Studio előfizetői saját ügynököket is létrehozhatnak majd. Az utóbbi előzetes megjelenése a következő hónapban érkezik.
A Microsoft munkahelyi MI-termékeit vezető Jared Spataro szerint az ügynökök a mesterséges intelligencia terén olyanok lesznek, mint az alkalmazások az okostelefonokon. Ezek az eszközök képesek lesznek önállóan vagy a dolgozóval közösen olyan feladatokat elvégezni, mint az értékesítési csatornák kutatása és rendszerezése, vagy egy ügyfélszolgálai ticket frissítése egy hívás után.
Spataro szerint az emberek elképesztő mennyiségű pénzt és időt fordítanak bizonyos feladatokra, amelyeket ráadásul nem is szeretnek, ám mégis újra és újra el kell végezniük. Ezen feladatok automatizálása óriási hozamot ígér – idézi a menedzsert a Bloomberg.
A mesterséges intelligencia legújabb robbanását kiváltó ChatGPT fejlesztőjével, az OpenAI-jal való együttműködésének köszönhetően a Microsoft az MI egyik éllovasa, ám eddig főként olyan termékeket dobott piacra, amelyek utasításokat, „promptokat” igényelnek, mint például a Copilot.
A technológia következő fázisa az ügynökök megjelenése lehet, amelyek képesek meglévő feladatokat elvégezni, emberi beavatkozás nélkül, hála a generatív MI és különböző adatbázisok kombinációjának. Több vállalat is dolgozik hasonló fejlesztéseken, mint például a ServiceNow, a Workday, a HubSpot és az SAP, de a legnagyobb ügyfélmenedzsmentszoftver-gyártó Salesforce is ennek szentelte múlt hónapban az éves konferenciáját, a Dreamforce-t.
A vállalat állítja, hogy ügynökei képesek olyan feladatokat ellátni felügyelet nélkül, mint az ügyfélszolgálat.
Az Agentforce nevű legújabb eszköz a jövő hónaptól lesz elérhető, kezdetben mintegy beszélgetésenkénti kétdolláros áron.
A Salesforce vezérigazgatója, Marc Benioff az elmúlt hetekben többször kritizálta is a Microsoft erőfeszítéseit, például a Copilot kapcsán.
Azt nem tudni még, hogy a Microsoft MI-ügynökei mennyibe kerülnek majd, de azt igen, hogy a Dynamics 365 csomag részei lesznek. A saját ügynökök tervezését ígérő Copilot Studio a Microsoft 365 Copilot része, amely a vállalkozásoknak havi 30 dollárjába kerül felhasználónként. Azonban Spataro arra hívta fel a figyelmet, hogy a versenyben azok fognak nyerni, akiknek lesz olyan termékük, amit valódi felhasználók használnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.