A válság túlélése, a turisztikai célú autóbuszos személyszállítás sikeres újraindítása, a költségcsökkentés, illetve a képzett munkaerő megtartása, illetve visszaszerzése érdekében kért a szektor számára mielőbbi segítséget a Gazdasági Újraindítási Akciócsoporttól a hazai autóbuszos szolgáltatók jelentős részét tagsági körében tudó két szervezet – értesült a Világgazdaság.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közösen összeállított javaslatcsomagjában szerepel
Mint arról már korábban beszámoltunk, nyár közepére már több mint hatezer autóbuszt, az állomány 60 százalékt kivonták a cégek a forgalomból az adófizetési kötelezettség szüneteltetése érdekében. Most azt kérik a forgalomból történő ideiglenes kivonás lehetőségének 2021. év végéig történő automatikus meghosszabbítását és az online ügyintézés bevezetését a gazdálkodó szervezetek részére, valamint a 2020-ra érvényes éves úthasználati jogosultságok átvezetését a 2021-es évre. A bevétel nélkül maradt vállalkozások számára rendkívül fontos lenne egy célzott támogatási forma a forgalomból kivont autóbuszok állagmegóvására.
A szakmai szövetségek hangsúlyozzák, hogy a turizmus járványhelyzet utáni újraindulásakor – hosszútávon is – kiemelt fontosságú lesz a munkaerőhiány kezelése, ezért
feltétlenül indokoltnak tartják a gépjárművezető-képzés (C, D, E) „szakmásítását”, a képzés visszaemelését az OKJ rendszerébe, az állam által finanszírozott, magasabb szintű képesítések megszerzését az autóbuszvezetők részére.
Vizsgálatot és kormányzati beavatkozást szorgalmaznak az érintett járműállomány biztosítási módozatainak rendezésére. Ezen belül
A hazai különjárati autóbuszos személyszállítást rendkívül súlyosan érintett a járvány , aminek második, erősebb hullámát éljük, és nem változott az alaphelyzet, mely szerint a turisztikai szegmens a legnagyobb kárvallottja a járvány gazdasági következményeinek – hangsúlyozzák az akciócsoport vezetőinek, Mager Andre, Palkovics László és Varga Mihály minisztereknek címzett levelükben.
Az érdekképviseletek felhívják a figyelmet, hogy miközben a turizmusban érintett számos szolgáltatói körben a kormányzat törekszik a túlélést szolgáló gazdaságvédelmi intézkedések meghozatalára, addig a turisztikai mobilitást biztosító különjárati autóbuszos személyszállítás érdemi támogatás nélkül maradt, még talpon maradt képviselői utolsó tartalékaikat élik fel. A meghosszabbított hitelmoratórium lejártáig a turisztikai szektor nemzetközi érdemi beindulása nem várható, így a hitelek fedezetét kitermelni képtelen szolgáltatói körben 2021 közepétől tömeges válsághelyzet várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.