Az idei lesz az igazi Sziget – mondta a Világgazdaságnak a fesztivált szervező Sziget Zrt. cégvezetője. Kádár Tamás elmondta, hogy a két év kihagyás után a tavalyi rendezvény sok tekintetben más volt, mint amihez a pandémia előtt hozzászoktunk.
2020–2021-es veszteség 2,2 milliárd forint volt.
Kádár Tamás, a Sziget Zrt. cégvezetője elmondta, hogy 2022-ben természetesen nem az volt a céljuk, hogy egyből a teljes veszteséget kompenzálják, de a fesztivál így is sok pénzt emésztett fel. Hozzátette, hogy többek között a dekoráción is spóroltak a két év kihagyás után megrendezett eseményen. Összességében 15-20 százalékot vágtak a fesztivál költségvetéséből a korábbi évekhez képest. Azt leszögezte, hogy a meghívott fellépőkön nem spóroltak.
Újabb világsztárok fogadták el a Sziget meghívásátÉrkeznek a világsztárok, eltűnnek a Toi-Toi WC-k a Sziget Fesztiválról. |
Kádár Tamás azt is elmondta, hogy nehéz volt a 2022-es fesztivál szervezése, mivel a legtöbb vendég az utolsó pillanatokban vette meg a belépőjét, a korábbi két évből kiindulva óvatosak voltak a vásárlással a fesztiválozók.
2022-ben volt fesztivál, de ez nem egy normális Sziget volt, ezt be kell látnunk
– mondta Kádár Tamás, majd hozzátette, hogy a fesztiválozás valószínűleg már sosem lesz teljesen olyan, mint a koronavírus előtt volt.
Az idei fesztiválra 450 ezer vendéget várnak.
A tavalyi fesztivál egyik legfontosabb tapasztalata, hogy a szervezők és a vendégek is egy nagy árnövekedéssel találkoztak. A fesztivál látogatói nem sajnálták a pénzt, amikor ismét visszatérhettek szórakozni, a szolgáltatók pedig magasra tették az árakat, tekintve, hogy le kellett küzdeniük a veszteségeiket, és a vendégek hajlandók voltak fizetni. A Sziget Zrt. cégvezetője szerint a 2023-as Sziget ebből a tekintetből is hasonlóbb lesz a járvány előtti évekhez.
A 2023-as nehézségeket az infláció és a forint értéke okozza.
A fellépők a fizetésüket dollárban vagy euróban kérik, így a gyengébb forint veszteséget okoz, miközben az infláció felfelé hajtja az energia és az élelmiszerek árát. Kádár Tamás a jegyárakra kitérve elmondta, hogy a Sziget árazása valóban magasabb, mint a többi hazai fesztiválé, de ezért a vendégek rengeteg élményt kapnak.
Egy napijegy annyiba kerül, mint egy sztárfellépő koncertjére a jegy. De egy Sziget-napijegyért a vendég rengeteg más programot és koncertet is kap
– mondta a cégvezető.
A Szigetre minden évben száz különböző országból érkeznek a vendégek. A legtöbb külföldi vendég Hollandiából érkezik, nem sokkal van lemaradva Nagy-Britannia. Kádár Tamás elmondta, hogy a külföldiek körében a hollandok voltak az első fecskék a Szigeten. Érdekesség, hogy az idei fesztiválra a legtávolabbról, Új-Zélandról is érkeznek nagyobb számban vendégek, úgy két-háromezer óceániai fesztiválozó lesz az idei Szigeten.
Újdonság lesz az idei fesztiválon, hogy
a Sziget arra kérte az ételt árusító szolgáltatókat, hogy vegyenek fel a menüjükre egy olyan ajánlatot, amelyet egy fix, egységesített áron meg lehet vásárolni.
Ennek célja az lesz, hogy minden fesztiválozó hozzájuthasson egy olcsóbb lehetőséghez is, ha megéhezne. A szolgáltatók maguk választják ki, hogy a kínálatukból mit jelölnek ki az egységes árú menünek.
Keresse a VG Podcastet a kedvenc alkalmazásán!Spotify: VG Podcast Anchor: VG Podcast Google Podcasts: VG Podcast Radio Public: VG Podcast Breaker: VG Podcast |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.