A legfontosabb pályaválasztási döntések a középiskolai továbbtanulásról gondolkodva, majd a középiskolában történnek, amikor rengeteg impulzus éri a diákokat. Ebben az érzékeny időszakban nagyon fontos, hogy a turizmusban jellemző foglalkozások is kerüljenek fel a fiatalok mentális térképére – fogalmazta meg a Világgazdaságnak a diákoknak most meghirdetett korosztályos rajz-, fotó- és videópályázat célját Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) elnöke.
Az ágazati szakmai szervezeteket összefogó alapítvány vezetője hangsúlyozta, hogy
nem csak szállodaigazgatókra, hanem jó szakemberek, elhivatott vendéglátók sokaságára van szükség.
Országszerte jelenleg 196 technikumban és szakképző iskolában van turizmussal összefüggő szak, ezekre tavaly mintegy 7000 diákot vettek fel. A felsőoktatásban 145 szakon mintegy 126 ezer fiatal kezdte meg tanulmányait idén ősszel. Itt a 14. legnépszerűbb szak volt a turizmus-vendéglátás, melyen 4200 fiatal tanult tovább – összegezte az utánpótlásképzésre vonatkozó adatokat a Turizmus.com a pályázat kapcsán.
Többféle módon próbálják a turizmust vonzóvá, trendivé tenni, már a legkisebbeket is megszólítva, akiket a Kajla-programmal vettek célba.
A felsőoktatásban tanulókat sikeresen, egyre nagyobb számban célozza meg a CheckINN innovációs ötletverseny. A turisztikai ernyőszövetség, az MTSZA most még tovább lép, úgymond a diákság sűrűjéhez, a legtöbb fiatalt magában foglaló általános és középiskolás korosztályhoz fordul.
A Karrier a turizmusban program keretében három korcsoportban hirdették meg a pályázatot:
A hazai GDP több mint 10 százalékát adó turisztikai ágazathoz a felkészülés során a diákok közelebb kerülhetnek, és több saját ismeretet, élményt szerezhetnek, mert a tapasztalatok szerint nagyon hiányos a lakosság tudása arról, hogy milyen karrierlehetőségek, illetve munkakörök sokféleségét foglalja magában a szektor. Nem árulnak azonban zsákbamacskát a kiírók, hangsúlyozzák:
A turizmus-vendéglátás szép, érdekes, de nem könnyű hivatás
– hangsúlyozta a szakember.
A pályázaton induló diákok egy lépéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy megismerjék és megkedveljék a turizmus világát. Az ágazatot népszerűsíteni és bemutatni hivatott vetélkedővel a diákokat kreatív, izgalmas, a korosztályuknak megfelelő módon igyekeztek megszólítani – mondta Princzinger Péter, aki nem titkolta, hogy egyelőre megbecsülni sem tudják és akarják, hogy mekkora lesz az érdeklődés, hány diákot és felkészítő tanárt sikerül megszólítani a verseny lehetőségével. Az viszont nem kérdés, hogy minél előbb találkoznak a fiatalok kreatív módon a turizmussal, annál ösztönözhetőbbek a turisztikai szakmák megismerésére.
Hosszú távú cél, hogy a magyar turizmus egyik fő jellemzője a vonzó karrier legyen 2030-ra – hirdeti a pályázat, amelynek a szabályait nem bonyolítják túl a siker érdekében.
A játékban bárki egyszerűen részt vehet, a kész műveket 2024. január 10-én éjfélig lehet benyújtani, itt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.