Több mint a duplájára emelkedett 2019 október-december időszakban a vezető termékének amerikai értékesítése után kapott jogdíjbevétele a Richternek – derül ki a társaság ma hajnalban közzétett negyedéves beszámolójából. A Vraylar nevű készítmény USA-beli forgalma után 57,4 millió dollár illette a magyar gyártót, 2018 azonos időszakának 27,5 millió dollárja után. A termék piaca tovább nőhet, hiszen két külön klinikai vizsgálat tart a fázis III-ban, azzal a céllal hogy igazolják a Vraylar (illetve a cariprazine hatóanyag) hatásosságát a major depresszió kezelésében.
A negyedév összesített árbevétele 138,7 milliárd forint lett, 14 százalékos emelkedéssel. Az értékesítés közvetlen költségeit levonva 75,4 milliárd forintos bruttó profitot sikerült elérni.
A marketing kiadásokat sikerült kordában tartani, azok 13 százalékkal nőttek, kissé alacsonyabb ütemben, mint ahogy a bevételek emelkedtek. A kutatás-fejlesztési költések 26 százalékkal 12,3 milliárd forintra nőttek a negyedév során.
Számos egyszeri tétel rontotta azonban az eredményt: újabb jelentős értékvesztést számolt el a cég az Esmya nőgyógyászati termék üzleti értékére, mivel annak kizárólagossága idén májusban lejár. Romlott a cégcsoport kínai leányvállalatának cégértéke is, többek közt a Cavinton támogatás ottani megszüntetése miatt.
Ezek az egyszeri tételek összesen 36,7 milliárd forintot tettek ki, így az üzleti tevékenység eredménye negatív lett: 12,4 milliárd forint.
Pénzügyi soron is mínuszos az eredmény, 4,4 milliárd forint. Az adózott negyedéves eredmény így végül mínusz 12,5 milliárd forint. A teljes évi eredménybeszámoló sokkal jobban fest, abban a teljes árbevétel 507,8 milliárd forint, az üzemi eredmény 39,7 milliárd forint, míg az adózott profit 49,3 milliárd forint.
Ami az értékvesztésekkel korrigált üzleti eredményt illeti, 2019-ben rekordévet tudhatunk magunk mögött, amit elsősorban a Vraylar által biztosított jelentős árbevétel növekedésnek, valamint a kedvező devizaárfolyam környezetnek köszönhetünk. Ezt a rendkívüli eredményt úgy sikerült elérnünk, hogy közben jelentősen növekedtek a portfóliónk megújításának gyorsuló üteméhez kapcsolódó kutatás-fejlesztési kiadásaink
– írta Orbán Gábor vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.