BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karácsonyi tempóra váltanak a láncok

Éves forgalmuk harmadát realizálhatják a negyedik negyedévben az áruházláncok, a karácsonyi rohamra készülve pedig a diákmunkaerő éppúgy megoldás lehet, mint önkiszolgáló kasszák telepítése.

A magyarországi élelmiszer-kiskereskedő bolthálózatok az éves árbevételük 27–35 százalékát az október–decemberi időszakban érik el, ilyenkor a non-food termékek iránti kereslet is megugrik – derült ki a Világgazdaság körképéből.

A Tesco sajtóosztályán arról számoltak be, hogy az egész éves értékesítés csaknem harmadát adja ez az időszak,

a figurás édességek, alapvető élelmiszerek, karácsonyi pékáruk, játékok, ruhák, szépségápolási cikkek és alkoholos termékek forgalma nő meg a legjobban.

A SPAR az éves eladások 27 százalékát várja a negyedik negyedévtől, Maczelka Márk kommuniká­ciós vezető kiemelte, hogy ilyenkor nagy népszerűségnek örvendenek a sütéssel és asztalterítéssel kapcsolatos áruk, a márkás italok és a háztartási kisgépek is, például a kávéfőző vagy a robotgép. Emellett

várhatóan továbbra is slágertermékek lesznek a játékkonzolok és a tévékészülékek.

Az ünnepekre jellemző választék náluk a 41. héttől érhető el.

A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila jelezte: a forgalom megoszlása az elhelyezkedéstől és az alapterülettől is függ, de az éves árbevétel hozzávetőleg 30-35 százalékát hozza az október–decemberi időszak. Kiemelte, hogy az éppen aktuális szezontermékek mellett az ünnepekhez közeledve lényegében minden árukörben megnő az értékesítési volumen.

Fotó: M. Schmidt János

Érdeklődésünkre a Lidl is 30 százalékos negyedik negyedéves értékesítési részarányról nyilatkozott, a tényleges ünnepi időszak a hálózatukban november közepén kezdődik.

Jelentős mértékben nő a sütéshez és főzéshez szükséges alapvető hozzávalók, valamint a karácsonyi dekorációk és ajándékok forgalma, a karácsony előtti héten pedig megélénkül a friss húsok – a pulyka, kacsa, liba, nyúl, mangalica, bárány – és a friss halak iránti kereslet.

Az Auchan kommunikációs menedzsere, Adorján Abigél azt hangsúlyozta: a negyedik negyedévben a havi átlagos forgalom akár a korábbiak harmadával is megugorhat,

ilyenkor nemcsak a gourmet élelmiszereket és a játékokat keresik többen, hanem a fűtési szezon termékeit és a téli autóápolási eszközöket is.

Érdekesség, hogy az Aldinál a karácsonyi finomságok egy része már szeptember közepe óta elérhető.

Gyakran bosszankodnak ebben az időszakban a vásárlók a kígyózó sorok miatt, a zavartalan kiszolgálás érdekében a Tescónál folyamatos a toborzás és a munkaerő-felvétel. A hipermarketnél nyomatékosították: az úgynevezett fixen fix rögzített részmunkaidős foglalkoztatás bevezetésével lehetőséget teremtettek például kisgyermekes szülőknek, nyugdíjasoknak és másodállást vállalóknak, hogy rugalmas feltételek mellett, akár heti öt órában vagy csak hétvégén vállalhassanak munkát.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.