A piaci átlag felett, 35-40 százalékkal nőtt az Árukereső portál árbevétele tavaly, az adózás előtti eredménye pedig hozzávetőleg a másfélszeresére emelkedett
– mondta a Világgazdaságnak Rácz Csaba, az egy évvel korábban 2,75 milliárd forintos forgalmat és 523 milliós nyereséget elérő, 65 alkalmazottat foglalkoztató cég ügyvezető igazgatója.
A 2004 óta működő ár-összehasonlító oldalon több mint 3300 webáruház 15 millió terméke közül lehet válogatni. Tavaly a napi látogatások átlaga már elérte az 500 ezret, a kiemelt időszakokban azonban – így például a Black Friday idején – az egymilliót is meghaladta. Az idén a cég bővíti a szolgáltatásait, új keresési funkciókat épít be, továbbá a tavalyihoz hasonló mértékben növekvő bevételt és a profitot tervez.
A romániai és a bulgáriai piacon is jelen lévő Árukereső ügyvezetője úgy látja:
a magyar e-kereskedelem jóval előbbre jár, mint a másik kettő, a fejlettsége pedig nagyrészt a vásárlóerővel függ össze.
Míg Magyarországon a teljes kiskereskedelmi forgalom 4,5 százalékát fedi le a web, addig a romániai és a bulgáriai csak a 3 százalékát. Kelet-Európában mindenütt árérzékeny a piac, de a két említett országban még inkább az olcsó termékeket keresik, mint Magyarországon. Rácz Csaba szerint a hazai piac azért is érettebb, mert kiegyensúlyozott a verseny. A tíz legnagyobb webshopra a teljes forgalomnak csak a 37 százaléka jut, míg Romániában és Bulgáriában tetemes az eMAG előnye.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.