Idén mintegy 450-500 autóbusz készülhet el a magyarországi gyárakban – erről a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke beszélt a Világgazdaságnak. Vincze-Pap Sándor jelezte, hogy ez a mennyiség megközelítőleg 150-180 darabbal haladja meg a 2018-as volument, vagyis a növekedés 30 százalék körül lehet. Abból kiindulva, hogy egy szólóbusz ára 65 millió forint, egy csuklósé 85 millió forint környékén alakul, a piac értéke 30-40 milliárd forintra tehető.
A buszos közbeszerzések lebonyolítására 2016-ban alapított Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság (NABB) 2019-ben 700-800 járműre tervezi tender kiírását, a hazai piac tehát ennek nagyjából a felét képes leszállítani.
Annak érdekében, hogy a fennmaradó kapacitások lehetőleg ne külföldi gyártókhoz kerüljenek, elképzelhető az erre az évre vonatkozó célszám lefaragása.
Vincze-Pap Sándor úgy fogalmazott, hogy a Volán társaság központosításának begyűrűző hatása lehet a megrendelések szintjére. Azt is hozzátette, hogy az elmúlt csaknem három évtizedben az ágazat szinte teljes egészében szétesett, ezért hiába mutat az utóbbi három évben fellendülést, és nyílik meg most előtte több tízmilliárdos piaci forrás, a 2020-as piacliberalizációra (az addig állami üzemeltetésű járatvonalakat versenyeztetik a szolgáltatók között), illetve a változás által generált igények kielégítésére csak részben alkalmas a szektor.
A NABB létrejöttének nagy nyertese a győri Kravtex-Kühne csoport, amely a legrégebbi gyártónak számít Magyarországon.
Ma már 1800 autóbusza közlekedik a hazai utakon, az elmúlt három évben összesen hatszáz jármű értékesítését nyerte el pályázatokon.
A teljes cikk a szerdai Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.