Több mint 160 ezer autó készült tavaly a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban, amely 3,4 milliárd euró nettó árbevételt generált – jelentette be Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Hozzátette, 2019-ben ugyan
3,7 milliárdos bevételt tudott produkálni a gyár 190 ezer jármű gyártásával,
de figyelembe véve azt, hogy 2020-ban több hétig le kellett állítani a termelést a járvány miatt, kimondottan sikeresnek értékeli az elmúlt üzleti évet.
A tavalyi eredmények között megemlített, hogy
2020 márciusában bejelentette a vállalat, hogy több mint 100 millió eurós beruházással egy új présüzemet épít, és várhatóan jövőre el is indul a gyár.
Szintén nagy előrelépésnek tekinti, hogy megindult Kecskeméten a hibridmodellek gyártása, és energiahatékonyság terén is nagy eredményeket ért el. Emlékeztetett, hogy a szakszervezetekkel tavaly tavasszal megállapodtak arról, hogy a világjárvány miatt nem lesznek elbocsátások, illetve decemberben kétéves bérmegállapodást is aláírtak, amely a magasabb bérek mellett garantálja a foglalkoztatási szint megtartását 2022-ig. Illetve idén létszámbővítést is terveznek a gyárban.
A Mercedes-Benz Hungária Kft., a Mercedes-Benz és smart márkák magyarországi képviselete 119,8 milliárd forint nettó árbevétellel zárta a 2020-as évet, amely a 2019-es évhez képest közel 6 százalékos növekedést jelent. A személyautó üzletág a tavalyi évet 4501 jármű regisztrációval zárta, ezzel szinte ugyanolyan eredményt ért el, mint 2019-ben.
Mindig örömünkre szolgál azokról a Mercedes-Benz modellekről beszélni, amelyek kecskeméti gyárunkban készültek: tavaly 993 darab A-osztály, CLA és CLA Shooting Brake modellt regisztráltunk, ami azt jelenti, hogy a Magyarországon értékesített Mercedes-Benz gépjárművek közel negyede Magyarországon is készült
– mondta Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
2020-ban a Mercedes-Benz kishaszonjármű üzletága kényszerűen követte a csökkenő világpiaci trendet, azonban sikerült megtartania piaci részesedését. A gazdasági visszaesés ellenére a Sprinter modellek eladása 13 százalékkal nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.