A kulcsszó most az óvatosság. Ebbe beletartozik a beszállítók, a vásárlók alaposabb kiválasztása, a biztonságosabb finanszírozás, a likviditás javítása, a kiadások racionalizálása, a munkaerőköltségek leszorítása, a rugalmasság növelése. Mindez rövid távon óhatatlanul visszafogja a cégek aktivitását, a válság azonban lehetőségeket is kínál: a legnagyobb szereplők tovább növelhetik a piaci részesedésüket, felértékelődik az innováció, s megkövesedett vállalati struktúrák omolhatnak le.
A válságkezelési stratégiák tehát javítják a hatékonyságot, ez jó a tőketulajdonosoknak és végeredményben a gazdaságnak is. Csakhogy ennek a másik oldalról komoly ára van. A termelékenység jelenlegi növelésének ugyanis a munkavállalók komoly vesztesei, legalábbis rövid távon. Sokakat elbocsátanak, akik pedig maradnak, azok többet dolgoznak, nő a létbizonytalanságuk. A hagyományos értékek, tudások a porba hullanak, a folyamatos változás kényszere egyéni szinten is erősödik.
Ez lenne a szép új világ? Nem hiszem. Bár hatékonyság nélkül nincs tartós jólét, de jólét nélkül a hatékonyság mit sem ér. Most épp az utóbbi felé lendül az inga. És ahogy ez a tőzsdéken vagy épp a gazdaságelméleti divatok esetében szokásos, a vállalati döntéshozók is hajlamosak túlzásba esni. A jó hír: ez sem tart örökké. Legfeljebb a majdani fellendülés gyümölcseit már mások élvezhetik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.