Az úgynevezett felülről nyitott tételekről lenne szó, amelyekről a Pénzügyminisztérium azt állítja, hogy – a Költségvetési Tanáccsal egyeztetve – jelentősen szűkítette azokat.
Megfelelő információk hiányában nem szeretnék itt igazságot tenni a két fél között, a köztársasági elnök magatartása azonban így is ellentmondásos. Nem arra gondolok, hogy az államfő – elődeitől eltérően – aktív politikai szerepet vállalt fel. Bizonyos esetekben ennek pozitív hozadéka is lehet, amint történt az például az ombudsmanok vagy a Legfelsőbb Bíróság elnökének jelölésekor. Az sem baj, ha az államfő hangot ad elkötelezettségének például a környezetvédelem vagy a határon túli magyarok ügyében. Mindez belefér a szerepébe, és nem árt, ha karakteres ember vezeti a hivatalt.
Sólyom László nyilatkozatai, akciói azonban gyakran meggondolatlanok. Hol a diplomácia terén feszíti túl a húrt, hol idejétmúlt politológusi elemzésbe kezd, hol pedig gazdasági szakértőként lép fel. Egyszóval sok olyan dolgot tesz, amit nem kellene neki. Ezzel viszont akaratlanul is rombolja az elnöki intézmény tekintélyét, a nemzeti egység kifejezése helyett pedig épp a megosztottságot növeli tovább. Nem hiszem, hogy ez lenne a célja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.