BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővülni tudnak válságban is

2009.12.21., hétfő 05:00


Lelkes, jó csapatot vezet Hosszú Csilla – mindenki látja, mi a cél, merre kell menni. A DPD Hungária Kft. ügyvezető igazgatója szerint ennek is köszönhető, hogy a csomagküldő cég a válságban is bővülni tudott. Sőt, az üzletkötők hatékony munkáját segítő IT-rendszer-fejlesztésük épp a közelmúltban nyerte el a francia anyavállalat díját. Ezzel a GeoPost évente azokat az újdonságokat ismeri el, amelyek a többi cégénél is hasznosíthatók.

Az ágazatot sújtó bajokat persze ők is megérzik. Az ügyfelek a korábbinál lényegesen kevesebb küldeményt adnak fel, és kisebbek lettek a csomagok méretei. A karácsonyi forgalom is később indult, és megszűnt a nagyobb cégek dömpingszerű ajándékküldése – sorolja a társaság vezetője. Mindez azonban „csupán” azt eredményezte, hogy az elmúlt két-három év dinamikus bővülése (tavaly például 60 százalékot értek el) az idén 20 százalékra lassult, és 2010-re is hasonló terveik vannak.

A körülményekhez igazodva az év elején szigorú költségcsökkentési programot állítottak össze. A nyári és a karácsonyi buli például elmaradt, és a tréningeket a korábbiaktól eltérően saját maguk szervezték. Elsődleges szempont volt azonban, hogy a takarékosságot az emberek ne érezzék meg fizetésben, bónuszban, juttatásban. Sőt, a korábbi kölcsönzött munkaerő állományba vételével harminc fővel nőtt a létszám. Ez költségben minimális, de elhivatottságban nagy különbség – mutat rá Hosszú Csilla. A csapatszellemet jól mutatja, hogy a társaság minden dolgozójával tegeződik, mivel így sokkal közelibb a kapcsolat. A cégen belül minden állásinterjún részt vevő szakember egyébként kudarcként éli meg, ha valakiben utólag csalódik, de ez csak nagyon ritkán fordul elő.

A kereskedelem iránti érdeklődését és a közgazdasági szakközépiskolát az ügyvezető igazgató a szülők hatásának tudja be. A logisztikába azonban teljesen véletlenül csöppent. Amikor az Yves Rocher képviselete – ahol két évig dolgozott – kivonult az országból, a szintén az In Time Kft. égisze alatt önálló üzletágként tevékenykedő UPS-nél folytatta, az akkori operá-

ciós vezetője hívására. Akkori munkahelyét, ahol 12 év alatt végigjárta a ranglétrát, ma is nagyon jó iskolának tartja. Egy fejvadász megkeresésének azonban nem tudott ellenállni, és nagy kihívásnak tartotta, hogy a DPD őt választotta ügyvezető igazgatónak. Szakmájában egyébként nem tud más női vezetőről.

Hagyományos értelemben nincs hobbija, szeret a párjával közös baráti társaságban lenni, imád filmeket nézni, könyveket olvasni, gyakran kirándul. A hétvégéi aktívak, de hét közben nem szokott magánprogramokat szervezni – jelzi, hogy a társaság folyamatos növekedésének azért ára is van.

Névjegy

CÉG

A DPD-hálózat tagjaként 2003-ban alakult DPD Hungária Kft. 15 depóval van jelen az ország nagyvárosaiban, és több mint 160 járművel végzi a csomagszállítást.

A 86 munkatársat alkalmazó cég mintegy tízezer küldeményt szállít naponta. Tavalyi nettó árbevétele megközelítette a 2,5 milliárd forintot.

Hosszú Csilla (38)

Tanulmányait a Károly Róbert Főiskola gazdasági mérnöki szakán folytatta. 1993-ban az Yves Rocher magyarországi képviseleténél kezdett. Később az UPS Magyarország Kft.-nél dolgozott. A DPD Hungária Kft.-nek 2006 óta ügyvezető igazgatója.

A DPD-hálózat tagjaként 2003-ban alakult DPD Hungária Kft. 15 depóval van jelen az ország nagyvárosaiban, és több mint 160 járművel végzi a csomagszállítást.

A 86 munkatársat alkalmazó cég mintegy tízezer küldeményt szállít naponta. Tavalyi nettó árbevétele megközelítette a 2,5 milliárd forintot.

Hosszú Csilla (38)

Tanulmányait a Károly Róbert Főiskola gazdasági mérnöki szakán folytatta. 1993-ban az Yves Rocher magyarországi képviseleténél kezdett. Később az UPS Magyarország Kft.-nél dolgozott. A DPD Hungária Kft.-nek 2006 óta ügyvezető igazgatója.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.