Ne legyenek illúzióink: az átlagfogyasztó nem fogja a vonalkódot böngészni, hogy a magyar felirat alatt hazai-e a termék. Az átlagfogyasztó nem fog sokkal többet fizetni, csak mert úgy ítéli, hazai az a termék. Aki ma talpon akar maradni a piacon, komoly pénzeket kell költenie marketingre, hogy akár egy korábban bejáratott márkát is életben tartson.
A legfrissebb piaci felmérések azonban azt mutatják, mintha már ez sem lenne elég. A minőségi termékek előállítói eddig abban bízhattak, hogy az átlagfogyasztó nem enged az elvárásaiból: inkább kevesebbet vásárol, de a megszokott jóból.
A GfK harmadik negyedéves adatai alapján ez a trend is megfordulni látszik: a nagy kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek és a teljesen ismeretlen gyártótól származó élelmiszereknek az eladása nőtt, miközben megállíthatatlanul esett vissza az összforgalom.
Nem sok jót jelez ez sem a karácsonyi, sem a jövő évi forgalomra nézve a magyar termelők és feldolgozók számára.
Sikertörténetek talán lesznek, de a piac logikája nem ismeri a csodákat: 2010-ben is szeretni fogjuk a magyar élelmiszereket, de még ritkábban kerülnek az asztalra.
Gyükeri Mercédesz-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.