Lokálpatriótának vallja magát Tóth József Péter, a Lipóti Pékség tulajdonosa. Nem is alap nélkül, hiszen a vállalkozó – akit az Ernst & Young a napokban Az év üzletembere díjátadóján Példakép elismeréssel tüntetett ki – a 650 embernek munkát adó pékségen túl egy négycsillagos wellnesshotel tulajdonosaként és polgármesterként is próbálja hírét vinni 700 lelkes szülőfalujának.
Tény azonban, ma legtöbbször a pékséggel kapcsolatban hallani róla és Lipótról. A vállalkozást 1992-ben alapította Tóth József Péter, aki korábban húsboltokat, majd vegyesboltot üzemeltetett. Ez utóbbiban szeretett volna látványpékséget nyitni, ám amikor Svédországba ment berendezésekért, megismerkedett egy Norvégiában élő magyarral, aki rávette: inkább pékséget nyisson. Kitanulta a mesterséget, és évről évre egyre több boltot látott el kenyérrel.
Válaszút elé 2004–05-ben került a már 50-60 embernek munkát adó vállalkozás. Akkoriban több mint 150 kisboltnak és egy multinak szállítottak, ám az előbbiek forgalma látványosan visszaesett, az utóbbi pedig – mint fogalmaz – minden évben csavart egyet rajtuk. A kiszolgáltatott helyzet ellensúlyozására 2006 elején nyílt meg az első három mintabolt Győrött, és hamar kiderült, a kereskedés jó ötletnek bizonyult. „Onnantól már az ár sodor minket. Egyre-másra jelentkeztek vállalkozók, hogy értékesítenék a termékeinket, így növekszik azóta is a franchise-rendszer” – mondja Tóth József Péter.
A 85 tagúra bővült hálózatot négy telephely látja el, s tavaszszal adják át a felvidéki Nagymagyaron épülő, 800 négyzetméteres üzemet. Tóth József Péter szerint a terjeszkedés fő akadálya ebben a szakmában a távolság: 60-70 kilométeren belül kell lenni, hogy reggelre friss termék kerüljön az üzletekbe. Vallja, a pékszakma jóval bonyolultabb, mint egy cukrászat: „Ahogy nincs két egyforma bor, két egyforma kenyér sincs.”
A drágább ár ellenére van kereslet a pékség közel száz terméke iránt, s prosperál Tóth József Péter lipóti szállodája, a Hotel Orchidea is. Ez egy eredetileg iskolának készülő, befejezetlen ingatlanon épült meg, és az első öt évben 70 százalék körüli kihasználtsággal működött. A válságot megérezték, ám ez a tulajdonost csak újabb ötletekre sarkallta a termálvizéről híres településen. „A nyolc hónapos szezon kibővítése a cél, ennek érdekében egy füves és egy műfüves, termálvízzel aláfűtött focipálya és sportcentrum átadására készülünk most” – mondja a negyedik éve a település polgármestereként is dolgozó Tóth József Péter. „Célokból mindig jól álltam, de figyelembe kell venni a gazdasági mutatókat is. Most fél évre tudunk előre tervezni, szeretnénk fejlődni, de ehhez a falunak is fejlődnie kell” – vallja.
A Lipóti Pékség első mintaboltjai négy évvel ezelőtt nyíltak meg Győrött, ma már 85 üzletben árusítják a termékeket.
Az elsősorban a háromkilós parasztkenyeréről ismertté vált vállalkozás ma közvetve vagy közvetlenül 650 embernek ad munkát.
Az Észak-Dunántúlon, Budapesten, illetve a pozsonyi régióban kapható termékek révén a cég árbevétele 2008-ban meghaladta az egymilliárd forintot.
Tóth József Péter (44)
A szigetközi Lipóton született és azóta is ott élő üzletember egyben a település polgármestere. Nős, három fiú és egy leánygyermek apja. Az idén az Ernst & Young Az év üzletembere díjátadóján ő kapta a Példakép elismerést.
A Lipóti Pékség első mintaboltjai négy évvel ezelőtt nyíltak meg Győrött, ma már 85 üzletben árusítják a termékeket.
Az elsősorban a háromkilós parasztkenyeréről ismertté vált vállalkozás ma közvetve vagy közvetlenül 650 embernek ad munkát.
Az Észak-Dunántúlon, Budapesten, illetve a pozsonyi régióban kapható termékek révén a cég árbevétele 2008-ban meghaladta az egymilliárd forintot.
Tóth József Péter (44)
A szigetközi Lipóton született és azóta is ott élő üzletember egyben a település polgármestere. Nős, három fiú és egy leánygyermek apja. Az idén az Ernst & Young Az év üzletembere díjátadóján ő kapta a Példakép elismerést. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.