Nagyon sok a hasonlóság az egyes iparágak között – vallja Tőtös Zsolt, a Borsodi Sörgyár új vezérigazgatója, aki a dohányiparban eltöltött évek után vállalt vezető pozíciót a sörágazatban. „Mindkét szegmens rendkívül adóvezérelt, mindkét területre jellemző az árverseny, ráadásul hasonló disztribúciós feladatokkal is kell szembesülnünk” – magyarázta lapunknak a szakember.
Tőtös Zsolt karrierje a tisztasági betéteket, pelenkákat értékesítő SCA Hygiene Products Hungarynél kezdődött. A kereskedelmi igazgatói posztot feladva került az Unileverhez, ahol a háztartási vegyipari termékekért, majd pedig a jégkrémágazatért felelt mint kereskedelmi igazgató. A napi fogyasztási cikkek között a dohánytermékek következtek, amikor az Imperial Tobbacóhoz csatlakozott vezérigazgatóként. „Nyilván van egy periódus, amikor még tapasztalatokat tudok szerezni és ebből visszaadni a vállalatnak, de aztán előre kell menni. Úgy gondoltam, húszéves múlttal, negyvenöt évesen még egy szép feladat belefér: nézzük meg, milyen a söripar” – érvel az újabb váltás mellett.
Az azonban tagadhatatlan, hogy a magyarországi sörágazatban a kereslet visszaesése miatt nem éppen rózsás a helyzet. Ennek ellenére Tőtös Zsolt bizakodó, mondván, a hazai fogyasztás még rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt. „Tudjuk, nagyon különböző sörkultúrájú országok vannak a világon, és Magyarországot nehéz lenne összehasonlítani például Belgiummal. A magyar fogyasztók szerencsére szeretik a sört, és szívesen vásárolják is, bár az tény, sokszor kényszerülnek kompromisszumot kötni. Ez mostanában, a gazdasági válság idején leginkább azt jelenti, kedvezőbb árú terméket keresnek. A mi feladatunk, hogy jó minőséget adjunk, és kedvezőbb ár-érték arányú termékekkel mutassunk rá, hogy ebben az időszakban is van megoldás, ne pártoljanak el a márkáktól az olcsóbb termékek felé.”
Tőtös Zsolt számára a külföldön, elsősorban az Egyesült Államokban és Tajvanon szerzett tapasztalat is segítséget jelent a munkájában, ám – mint mondja – mégiscsak jobban érzi magát itthon. Nem csak a családja miatt, a hobbija is ideköti az országhoz. „A szabadidőmben lovakkal foglalkozom, ami nagyon erős kötődés. Most újra sok időt tudok velük tölteni, játszani, kommunikálni” – mondja. Az üzletember a lovak viselkedésén és kommunikációján alapuló amerikai módszert követi. „Leginkább a magam kedvéért csinálom ezt; két hónapja kaptam meg az instruktori bizonyítványt, elsőként Magyarországon” – említi, de azt is hozzáteszi: tanítani sajnos alig marad ideje a munka mellett.
Tanári, majd kereskedelmi és marketingdiplomát szerzett.
Húsz éve dolgozik az FMCG-szektorban, hazai és nemzetközi piacokon szerzett tapasztalattal rendelkezik a kereskedelem és a vállalatvezetés területén. Nős, egy gyermek édesapja.
A cég
A Borsodi Sörgyár a hazai sörpiac nagyjából 25 százalékát fedi le. A cég az év második felében már kismértékű növekedést tudott elérni.
A tavalyi, 40 milliárd forintot meghaladó nettó árbevételhez hasonló eredményt vár erre az évre is. Ami a Borsodi márkát illeti: két hónapot leszámítva a termék megőrizte piacvezető pozícióját.
Tanári, majd kereskedelmi és marketingdiplomát szerzett.
Húsz éve dolgozik az FMCG-szektorban, hazai és nemzetközi piacokon szerzett tapasztalattal rendelkezik a kereskedelem és a vállalatvezetés területén. Nős, egy gyermek édesapja.
A cég
A Borsodi Sörgyár a hazai sörpiac nagyjából 25 százalékát fedi le. A cég az év második felében már kismértékű növekedést tudott elérni.
A tavalyi, 40 milliárd forintot meghaladó nettó árbevételhez hasonló eredményt vár erre az évre is. Ami a Borsodi márkát illeti: két hónapot leszámítva a termék megőrizte piacvezető pozícióját.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.