Habár a téli olimpia közel sem örvend akkora népszerűségnek, mint nyári testvére, idén az átlagosnál nagyobb izgalommal követhetjük az eseményeket, hiszen 38 év után újra éremesélyes magyar sportolók utaztak a játékokra. Érdemes szurkolóként is figyelni, hisz talán egy eddig soha nem látott eredményt érünk el a dél-koreai Pjongcsangban.
A sportsikerek mellett azonban nem árt más megközelítésben is odafigyelni az olimpiára, megfontolandó az is, hogy befektetési szempontból mely cégek lehetnek a XXIII. téli olimpiai játékok nyertesei piaci alapokon. A szponzorációs területen nagyon nagy összegek mozdulnak meg.
Az esemény főszponzora a Coca-Cola, amely ugyan egyike a világ legismertebb vállalatainak, de mivel olyan termékeket gyárt, amelyekről általában gyorsan és benyomások alapján hozunk döntést, sokat jelenthet, ha folyamatosan szemünk előtt van a jól ismert logó.
A részvény grafikonját figyelve is látok esélyt arra, hogy amennyiben a piaci hangulatban megnyugvás alakul ki, az árfolyam nagyobb ralira is képes lehet az év elején elkönyvelt esést követően.
Fontos szponzor az Alibaba Group is, amely egy teljesen más életszakaszban lévő cég. Ha pusztán a marketingszempontokat vesszük figyelembe, akkor éppen egy ilyen cégnek lehetne ajánlani, hogy vállalja el az ehhez hasonló események szponzori lehetőségeit – még akkor is, ha ennek költségei első ránézésre biztosan ijesztők lehetnek. Az Alibaba az elmúlt néhány évben hatalmas növekedésen ment keresztül. Kizárólag az amerikai tőzsdei bevezetését alapul véve több mint a duplájára növelte piaci értékét. Ám még ennél is nagyobb mértékben nőnek évről évre a bevételei. Miközben ismertsége sokat javult, még mindig van oka, hogy megmutassa magát, és tudatosítsa: ha online vásárlásban gondolkodunk, akkor az Alibaba jusson eszünkbe elsőként. A cég a növekedési potenciálja és a hatékonysága miatt amúgy is jó vételi lehetőségnek tűnik, ezt az olimpián való jelenléte tovább fokozhatja.
A szponzorok közül a jól ismert Samsungot érdemes még kiemelni. A koreai márka a verseny és a médiajelenlét hatására a részvénypiacon lehet a nyertesek között. A cég részvényeinek az árfolyama a tavaly novemberben elért csúcshoz képest csaknem 30 százalékot esett, és egy olyan fontos szintre érkezett, ahol már jó eséllyel csökkenhet az eladói nyomás. A pozitív fordulatot a versenyek alatti folyamatos médiajelenlét is támogathatja.
A médiaszektorra pillantva az egyik legnagyobb nyertes a Eurosport lehet, amely hosszabb kihagyás után tért vissza az olimpia közvetítéséhez, és láthatóan mindent meg is tesz azért, hogy a visszatérés csattanósra sikeredjen.
A sportcsatorna a 2014-es szocsi olimpia előtt vált kegyvesztetté, mert egy NOB-döntés miatt országonként értékesítették a kizárólagos közvetítési jogokat, azaz a Eurosport egyetlen percet sem adhatott a 2014-es téli, valamint a 2016-os riói olimpiából. Azóta a céget felvásárolta a Discovery Communications, amely megfelelő tőkeerővel rendelkezett ahhoz, hogy licitáljon a teljes olimpiai közvetítési jogokra, és meg is szerezte azokat a 2018 és 2024 közötti időszakra.
Az „Olimpia hazatér” kampány hosszú hónapok óta látható a Eurosporton, ám a hajrában még különlegesebb élményeket ígérnek. A modern technológia és az egyre többet elbíró mobileszközök segítségével a Eurosport széles körű lehetőséget biztosít az érdeklődőknek, hogy a letöltött alkalmazásokkal könnyen testre szabható közvetítéseket és híreket kapjanak az olimpia ideje alatt. Ha az új közvetítési formák sikeresen debütálnak, látványos eredményeket érhet el a Discovery Communications, és ez a részvények árfolyamában is jelentkezhet.
Nem feledkezhetünk meg a sportszergyártó cégekről sem, amelyeknek logói folyamatosan láthatók a kedvencek ruháján, táskáján, sapkáján. Itt is nehéz egyértelmű győztest hirdetni, de az biztos, hogy a két legnagyobb, a Nike és az Adidas nagy arányban látható a felületeken, ami mozgásba hozhatja a trendkövető vásárlókat.
Rövid távú sikereket érhet el a The North Face is, amely szintén kiemelt szponzora az olimpiai játékoknak, és látva az időjárási helyzetet, a helyszínen szurkolók rákényszerülhetnek a különösen nagy hidegre felkészített ruházatok megvásárlására. A márkanév tulajdonosa a VF Corporation, melynek részvényei a New York-i tőzsdén forognak, és a nagyon jó tavalyi évet követően az idei kilátásai is kedvezők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.