Áprilistól akár kevesebb regisztrációs adót is fizethetnek az autósok, ha igazolják, hogy külföldről behozott járművük avultabb annál, mint amit a kora indokolna. Kérdés persze, hogy hányan kívánnak élni a lehetőséggel, ugyanis a kormány nem könnyíti meg a dolgukat, hivatalos szakmai véleménnyel kell alátámasztaniuk a meglévő dokumentumokat. Ám az országban mindössze egyetlen helyen – információink szerint Békéscsabán – lesz az a vizsgálóállomás, ahol – megfelelő műszerpark és szakembergárda biztosításával – felmérik ezekben az esetekben az autó tényleges állapotát, az avulás mértékét. Ugyancsak az itteni vámhivatal kap felhatalmazást arra, hogy a kapott eredmények alapján határozzon a fizetendő adó összegéről.
A használt autók behozatalára szakosodott kereskedők nem igazán értik, miért esett a választás erre a dél-alföldi városra, hiszen az import elsősorban Nyugat-
Európa irányából érkezik Magyarországra. A legtöbb importautó Hegyeshalomnál és Rábafüzesnél lépi át az országhatárt. Az érintett hatóságok azonban hajthatatlanok, úgy vélik, ilyen esetekben erős a „korrupciós nyomás”, tehát minimálisra kell szűkíteni az ügyeskedők terepét. Hogy miért esett a választás éppen a Viharsarokra, arra nem sikerült választ kapnunk. Azt sem tartják a minisztériumi döntéshozók nagy gondnak, hogy olyan autóknak kell eljutniuk az ország legtávolabbi szegletébe, amelyeknek még nincs forgalomba helyezési engedélyük (ezt csak a regisztrációs adó kifizetését követően kapják meg), hiszen az úgynevezett kiviteli rendszám, amelylyel az unióban vásárolt jármű bejön az országba, több hétig érvényes, ez idő alatt pedig nyugodtan lehet közlekedni vele.
Értesülésünk szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóság kijelölt szervize nem kap külön állami forrást a megfelelő feltételek kialakítására, ezt belső átcsoportosításokkal oldja meg a szervezet. Speciális fejlesztésekre is szükség van egyébként, mert a vizsgálatnak szigorú zárt rendszerben kell történnie, s minden mozzanatát digitálisan rögzíteni kell, hogy adott esetben visszakereshetők legyenek az adatok. A szükséges pluszforrásokat majd a beszedett díjakból fedezik. Szakértői számítások szerint évi 4-5 ezer gépkocsi esetében kérik majd a regisztrációs adó egyedi megállapítását. Más becslések szerint viszont ennél jóval nagyobb is lehet ez a szám, hiszen a törvény „felpuhítása” átrendezheti a piacot, s az alacsonyabb adófizetés reményében fellendülhet a rosszabb állapotú autó behozatala. BJA
További 15 ezer forintot kell fizetni a vámhatóság részére, amely az adó egyedi megállapítását végzi. Ha tehát valaki elszánja magát, hogy aláveti kocsiját a vizsgálatnak, előtte mérlegelnie kell, hogy visszanyerheti-e a kifizetett összeget az alacsonyabb regisztrációs adó révén.
További 15 ezer forintot kell fizetni a vámhatóság részére, amely az adó egyedi megállapítását végzi. Ha tehát valaki elszánja magát, hogy aláveti kocsiját a vizsgálatnak, előtte mérlegelnie kell, hogy visszanyerheti-e a kifizetett összeget az alacsonyabb regisztrációs adó révén. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.