Mint a Financial Times Deutschland írja, az üzletük bérleti díjával és a készleteik finanszírozásával megterhelt hagyományos boltokban a vevők egyre gyakrabban dugnak az eladók orra alá internetről letöltött árlistákat, amelyek adatait kereső-szoftver gyűjtötte be.
Az eljárást többnyire háztartási, szórakoztató-elektronikai és optikai fogyasztási cikkeknél alkalmazzák. A lap ismertet egy példát, amikor internetes eladóhely – a postaköltséggel együtt – 788 euróért kínált egy kamerát, amelyet egy – az alacsony áraival idehaza is kérkedő, tégla-malter vagy üveg-beton – áruház 1098 euróért tárt a polcain a vevői elé. Ebben a helyzetben a kereskedők egymásra licitálva kínálják az engedményeket, miközben az árrésük gyorsan zsugorodik, néha egészen a „fájdalomküszöb” eléréséig.
A keresőgépek által végrehajtott ár-összehasonlítás miatt a piac gyorsan reagál minden új helyzetre. Előfordul, hogy egy-egy kereskedőnek gyorsan kell készpénz, vagy egy szállítmányt már nem tud raktározni, leengedi az árakat, és máris megugrik a kereslet a termékei iránt.
A mechanizmus igazolni látszik a, már az internet kezdeti éveiben hangoztatott reményeket, hogy a világháló elhozza a tiszta piacgazdaságot, ahol a szereplők minimálisra csökkentett költségekkel tudnak versenyezni, a mindenkori, pillanatnyi helyzetnek megfelelően.
Van olyan internetes eladóhely, amely készülékenként mindössze 3-4 eurós árrést számít fel, az elvárásait pedig igyekszik a különféle tartozékok értékesítésével megtalálni. Vannak cégek, amelyek kifejezetten a hétvégi értékesítésre mennek rá, és amikor mások, péntek délután befejezik a heti munkát, akkor emelik meg az áraikat.
Az internetes eladási formában a média-vállalkozások is keresik a helyüket: a Springer kiadó például az címen működtetett ár-összehasonlító vállalkozásban szerzett részesedést, a pedig a ProSiebenSat1 ellenőrzése alatt működik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.