A lap birtokába jutott információkra hivatkozva azt írja, hogy a PPP konstrukcióba épülő autópálya szakaszért 500 milliárd forintnál is többet kell kifizetnie az országnak a szerződés 30 éve alatt, miközben a hivatalos tájékoztatás szerint a szerződés jelenértéke 266 milliárd forint - tudósít a cikkről a KlubRádió az MTI alapján.
A lap információi szerint a koncessziós szerződés harmadik évétől kezdve évente 65-66 millió euró (mintegy 16 milliárd forint), összesen 1,8 milliárd euró (450 milliárd forint) rendelkezésre állási alapdíj jár a kivitelezőnek. Ezen túl még 7,5 millió euró (1,875 milliárd forint) és 1,5-4 milliárd forint "indexált" rendelkezésre állási alapdíj is megilleti évente. Ez így összesen mai áron számolva is meghaladja az ötszázmilliárd forintot - írja a Magyar Hírlap.
A cikkben szakértőkre hivatkozva azt a következtetést vonják le, hogy a díjakban a magyar állam az építőnek egyszerre téríti meg a beruházáshoz szükséges összeg kamatát és az arra felhasznált tőke "elmaradt hozamát", miközben 200 milliárd forintos hitelre állami garanciát is biztosít a kivitelezőnek.
A kormányzat 2007 novemberében közölte, hogy az osztrák Strabag AG vezette Mecsek Autópálya Konzorcium nyerte el az M6-os Szekszárd-Bóly és az M60-as gyorsforgalmi út Bóly-Pécs közötti, együttesen 80 kilométeres szakaszának PPP-konstrukcióban történő megépítésére és 30 éves üzemeltetésére kiírt koncessziós tendert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.