BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elégedettek vagyunk a Pince Napokkal

A hazai borturizmus fellendítése érdekében minden évben megszervezett Nyitott Pince Napoknak köszönhetően növekedni fog pincék ismertsége, s a tulajdonos szerint pedig a vendégkör is bővülni fog – legalább is a Magyar Turizmus Zrt. fogyasztók és pincetulajdonosok körében végzett felmérése szerint.

A borfogyasztás jellemzően társadalmi esemény, a megkérdezettek 43,2 százaléka barátokkal, 28,4 százaléka családdal, 25,5 százaléka partnerével, házastársával, 2,2 százaléka munkatársakkal vagy ügyfelekkel érkezett. Egyedül mindössze 5,2 százalékuk keresett fel valamilyen pincét. A baráti társaságok létszáma átlagosan 7,2 fő volt, a családok általában négyesben érkeztek.

A megkérdezett vendégek nagy része, 68,6 százaléka előzetesen értesült a Nyitott Pince Napok akcióról, és kifejezetten ezért utazott a helyszínre. További 17,3 százalék már a környéken tartózkodva értesült az akcióról. Alacsony, 12,9 százalék azok aránya, akik csak a pincébe betérve értesültek a lehetőségekről.


Az MT Zrt. megkérte a vendégeket, hogy különböző szempontok szerint értékeljék tapasztalataikat. Az eredmények szerint a hét különböző szempont mindegyike szerint négyesnél jobbnak ítélték meg tapasztalataikat, hat szempont szerint pedig 4,6-nál is jobbnak. A legjobb átlagos minősítést a pincék megjelenése kapta (4,94), amelyet az akció szabályainak betartása (4,89) a kiszolgálás minősége (4,86) és a tájékoztatás (4,82) követett. A borválaszték 4,78-as, a pincék megközelíthetősége 4,67-es értékelést kapott. Az ételválasztékról (a vendéglátóhelyek jellegéből adódóan) a megkérdezettek 43,5 százaléka nem tudott véleményt alkotni, és ez a jellemző kapta a leggyengébb, 4,17-es osztályzatot. Érdemes lenne tehát erre az aspektusra a korábbinál nagyobb figyelmet fordítania a pincéknek, hiszen a jó borok mellé jó ételek is kívánkoznak.


Hasonló, kedvezményes akciót a válaszadó pincék fele tervez 2008-ban. Az akcióhoz csatlakozott több mint 120 pincészet idén is három napon keresztül, 2008. május 10. és 12. között, a pünkösdi hosszú hétvégén várta a borkedvelőket kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolóval. Az akció célja az volt, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország gyönyörű borvidékeit, változatos borkínálatát és egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki.

Az akció keretében a csatlakozó pincék vállalták, hogy a háromnapos rendezvény ideje alatt legalább két napon 9 és 19 óra között nyitva tartanak; a gazda, vagy borhoz értő személyzet fogadja a vendégeket, akik megtekinthetik a borospincét, illetve megismerkedhetnek a borkészítés rejtelmeivel; továbbá a vendégek háromféle bort ingyen, vagy kedvezményes áron kóstolhatnak meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.