A nők munkahelyi kilátásainak javításán munkálkodó, Catalyst nevű szervezet, 2001-es és 2006-os adatokat vetett össze, ennek alapján olyan következtetést is levont, hogy az igazgatótanácsban egyszer megszerzett pozíciók után a teljes vállalati hierarchiában is tartóssá válik a nők magasabb számaránya.
A legnagyobb amerikai cégekről – a Fortune magazin által – összeállított listában nagyjából minden hét vezető között van egy nő. Ennél lényegesen jobb arány kerekedett ki például az AT&T távközlési konszernnél és a Xerox-nál. A hajdani, „old boys” kultúra megtörése után ezeknél a cégeknél nagyobb arányban jelentek meg nők az igazgatóságban, rá nem sokkal elkezdődött az arányeltolódás az alacsonyabb vezetői szinteken is.
A Catalyst kutatói ezzel hozzák összefüggésbe, hogy a két cégnél – és a többi hasonlónál – látványosan javultak a pénzügyi eredmények. A hatás úgy bontakozott ki, hogy az igazgatótanácsba bejutó nők erős modell-szerepet tudtak betölteni, előmenetel iránti becsvágyat ébresztve számos, alacsonyabb beosztásban tevékenykedő női foglalkoztatottnál. Ahol a váltás elkezdődött, ott tendencia volt megfigyelhető arra, hogy szem előtt lévő – főleg ügyfél-kapcsolatokat ápoló – részlegeknél jelentek meg nagyobb számban nők, főnöki státuszban is. Jellemző volt a térnyerésük például marketing, és eladási osztályokon, de a gyártó részlegeknél is elkezdődött a térhódításuk. Nem vonatkozik ez ugyanakkor a kevéssé szem előtt lévő funkciókra, mint amilyen a humán erőforrások tervezése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.