A piackutató intézet szerdán nyilvánosságra hozott tanulmánya szerint a megyék sorában a sereghajtó továbbra is Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, de az öt legnehezebb helyzetben lévő település közül három a szomszédos BAZ megyében található.
A GfK Hungária idén hatodik alkalommal készítette el Magyarország vásárlóerő-térképét. A felmérésből kiderül: a két évvel ezelőtt még Magyarország legtehetősebb vidéki településeként számon tartott Hévíz idén már csak a harmadik legjobb teljesítményt tudta felmutatni, vásárlóerő indexe az országos átlag 135,8 százaléka. A fürdővárost Budaörs és a balatoni Csopak előzte meg 137,3 százalékos és 136,5 százalékos vásárlóerő index-szel.
A 2006-ban szintén az öt legtehetősebb település között helyet foglaló Telkit kiszorította az ötös toplistából Törökbálint (133,1 százalék) és Tihany (128,1 százalék). Budaörs és Törökbálint sikere feltehetően nagyban köszönhető a magas jövedelmű, az agglomerációba kiköltöző lakosoknak, míg a három fürdőváros előkelő helyezése valószínűsíthetően az intenzív turizmusnak tudható be.
A lista végén végző települések helyzete az elmúlt két évben nem sokat változott, hiszen az akkori legalacsonyabb vásárlóerővel rendelkező öt település közül négy továbbra is a sor végén kullog.
A legnagyobb nehézséggel küzdő öt faluból három BAZ megyében található és a legnehezebb helyzetben az idei adatok szerint Csenyéte van, ahol az egy főre jutó vásárlóerő az országos átlagnak mindösszesen 37,6 százaléka.
Az országos átlag 40 százaléka körüli vásárlóerővel rendelkezik a 2006. évi sereghajtó Gilvánfa (Baranya), valamint Szakácsi (BAZ), Kiscsécs (BAZ) és Rinyabesenyő (Somogy).
A megyék rangsorában - Budapestet is ide értve - az első két hely szilárdnak tűnik: a főváros továbbra is mintegy 35 százalékkal az országos átlag felett teljesít, és a második helyen továbbra is tartja magát Győr-Moson-Sopron megye 107,4 százalékkal. Az országos átlag fölötti vásárlóerőt tud felmutatni továbbá Fejér, Pest, Komárom-Esztergom és Vas megye.
A sereghajtó megye 2006-hoz képest változatlanul Szabolcs-Szatmár-Bereg megye (78,2 százalék), de az utolsók között van Békés megye (82,7 százalék) és Borsod-Abaúj-Zemplén megye is (83,9 százalék). Ez utóbbi megye vásárlóereje, ha csak 1 százalékponttal is, de javult a két évvel ezelőtt mért adatokhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.