Günter Verheugen egy uniós jogszabály tervezetet készül előterjeszteni, amely megkönnyítené, hogy a gyógyszergyárak a jövőben könnyebben jelentethessenek meg – akár az interneten, akár folyóiratokban – részletes információt, akár az árakról, akár az alkalmazási módokról, a mellékhatásokról, vagy a készítmények összetételéről.
A tervezetről beszámolva a Die Welt felhívja a figyelmet, hogy annak nyomán nem lenne egy lépcsőben maradéktalanul liberalizálva a vényköteles gyógyszerek reklámja. Inkább arról van szó, hogy a jelenleg csak a csomagolásban lévő tájékoztató cédulák tartalma könnyebben eljuthasson a páciensekhez vagy a potenciális betegekhez. Jelenleg a rászoruló csak a készítmény kiváltása után ismerheti meg a dobozban vagy a csomagoláson lévő leírások tartalmát. Verheugen tervezete szerint „tárgyszerű, szakszerű, korrekt és könnyen érthető” információt lenne szabad közzétenni, ez azonban – egy ideig legalábbis – nem jelentené a teljes reklámszabadságot.
A német lap szerint mindazonáltal erősen kétséges, hogy a brüsszeli biztos az adott kérdésben érvényre tudja juttatni a – gyógyszeripar által fölöttébb nagy erővel támogatott – törekvéseit. Magából az Európai Bizottság egészségügyi apparátusából is erős ellenállás tapasztalható, mert az itt dolgozók attól tartanak, hogy a – sokfelé már amúgy is veszélyesen magas – gyógyszerfogyasztás jelentősen megugrana, ha eltörölnék a nyilvános információ-szolgáltatás tilalmát. Különösen problémás lehetne a dolog a biztosító pénztárak számára, amelyek attól tartanak, hogy a betegek drágább gyógyszerek felírását követelnék, holott a készítmények hatásmechanizmusáról valójában nincsenek pontos ismereteik.
További aggályok szerint az „objektív” tájékoztatás engedélyezése után gyorsan elmosódnának a határok az információadás és a reklámok között, amitől már csak egy lépés lenne az, hogy a beteg rendelne gyógyszereket. Verheugen az ilyen és hasonló bírálatokkal szemben úgy védekezik, hogy a tájékoztatás semmiképpen sem léphetne az orvos felkeresése helyébe, legfeljebb tájékozottabb lenne annak kiválasztásában, hogy milyen orvosságot kell szednie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.