A pénzügyi válságból és az olajár drasztikus emelkedéséből még keveset lehetett érzékelni a lakókocsi iparban 2008 első félévében –véli Klaus Förtsch a Caravaning Industrie Verband (CIVD) elnöke. A gyártók forgalma az első hat hónapban tovább emelkedett, és elérte a 3,16 milliárd eurót, ami 3,5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Különösen az újonnan regisztrált lakóbuszok száma emelkedett, az előző évhez képest 9,8 százalékkal. Igen jelentős fejlődést mutat a lakóbuszos, lakókocsis kempingezők száma az utóbbi 10 évben. Míg 1997-ben 326.794 regisztrált lakóbusszal számoltak Németországban, addig ez a szám 2007-re 413.387-re emelkedett. A lakókocsik száma pedig 609.757-ről 611.308-ra emelkedett 10 év alatt. Ez utóbbinál a közúti forgalomból kivont, de kempingezésre még használt lakókocsiparkot mintegy 970.000-re becsüli a CIVD.
A német turisták körében kedvelt üdülési forma a kempingezés. 2007-ben a 48,47 millió német turista közül 3,8 millióan töltöttek 5 napnál többet sátorban, lakókocsiban, vagy lakóbuszban. Az igény nem változik a jövőben sem. A 14 év feletti német lakosság 17%-a (kb. 11 millió fő) jelezte, hogy kempinges nyaralást tervez a következő három évben – állapította meg a Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V "Reiseanalyse 2008" vizsgálatában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.