A Nielsen 21 százalék pluszt regisztrált a szeletes, 18-at a táblás csokoládénál, míg a pralinénál 16 százalékot. Figyelemre méltó a beszerzési helyek eltérő szerepe. A 400 négyzetméteresnél nagyobb, modern bolttípusokban adták el a praliné jó kétharmad részét, a táblás csokoládénak pedig közel kétharmadát, 2007 október-2008 szeptemberben.
A szeletes csokoládénál viszont a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek dominálnak, és pozíciójuk stabil maradt, egyik évről a másikra. Említést érdemel a csokoládé piacán, hogy a kereskedelmi márkák részaránya alacsonyabb, mint az élelmiszerek átlaga: Pralinénál 11 százalékot tesz ki, szeletes csokoládénál 10-et, táblásnál 17-et. Szintén nőttek, 12 százalékkal az eladások édes kekszből, és az éves piac megközelíti a 25 milliárd forintot.
Mennyiségben 2 százalék pluszt regisztrált a Nielsen, egyik évről a másikra. A sima édes keksz szegmens pozíciója javult, és piaci részesedése értékben 33 százalék, 2007 október-2008 szeptemberben. Stagnált viszont az utána következő szárazkeksz, piskóta és mártott keksz. A többi szegmens részesedése értékben 10 százalék alatt marad. Az átlagárak érzékelhetően emelkedtek mindegyik szegmensben. Például egy kilogramm édes keksz átlagosan 1011 forintba került augusztus-szeptemberben, míg egy évvel korábban 973 forintba. A cukorka bolti eladásai túllépték a 20 milliárd forintot.
Mennyiségben viszont 2 százalékkal csökkent a forgalom, egyik évről a másikra. Itt szembetűnik a kereskedelmi márkák mennyiségben mért magas, 32 százalékos piaci részesedése idén augusztus-szeptemberben. Az átlagos fogyasztói árak emelkedése minden szegmensben jellemző. Például egy kilogramm kemény cukorka idén augusztus-szeptemberben 1 638 forintba került, ami 8 százalékkal haladja meg az előző hasonló periódusét. A rágógumi piacmérete meghaladja az évi 14 milliárd forintot, a nápolyié és ostyáé együtt 8 milliárd forint felé közeledik. Előbbi forgalma 8, utóbbié 17 százalékkel emelkedett, egyik évről a másikra. A mennyiségi mutató plusz 3 és plusz 6 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.