Az új módi szerinti kiskereskedelemben termékek széles skálája bukkant fel, a játékoktól a ruházati cikkeken keresztül az ékszerekig, mindent eladnak és vesznek. Az ünnepek előtti vásárlási szezont már évek óta aggódva várták a kereskedők és gazdasági elemzők, mert attól tartottak, hogy véget ér az évtized eleje óta tartó – nagyrészt hitelből táplálkozó – boom. Az amerikai fogyasztók azonban visszatérőn cáfolták a negatív prognózisokat, mert a már alaposan felduzzasztott adósságaikra még mindig rá mertek tenni, amihez a hitelkártya kéznél volt.
Az idén változott a helyzet, a háztartások óriási hányada fizetéstől-fizetésig él, a már meglévő tartozások és a folyamatosan érkező közüzemi számlák kiegyenlítését is veszélyben látják. Ajándékozni azonban továbbra is kell, ezért egyre nagyobb számban fordulnak a használtcikk kereskedőkhöz. A Reuters egy átlagos közép-nyugati város, Cincinatti karácsony előtti kereskedelmi forgalmából adott szemléltetőt. A használtcikk üzletekbe egyre többen visznek nélkülözhetőnek tartott tárgyakat, holmikat. Erre ugyan korábban is volt példa, a változás azonban most annyi, hogy megvárják, amíg a visszaadott portéka elkel, és csak a kézhez kapott pénzből vásárolnak.
Egyre többen vannak, akik már a kereskedő árrését is sokallják, ezért – a korábban csak kelet-európában látottakhoz hasonlóan – az üzletek előtt maguk árulják azt, amitől meg szeretnének szabadulni. A gyermekek így kapnak a megunt játék helyett másikat, de használtat, és a ruházati cikkek beszerzésénél is azt mérlegelik, hogy a más által hordott-kinőtt-kihízott is megtenné-e az adott célra. Viszonylag könnyebb dolga van annak, akinek a háztartásában voltak ékszerek, mert ezekért biztos bevételt várhatnak, amiből a kilakoltatás előtt még néhány hónapig fizetni lehet a jelzálog-tartozást.
A jelenség sajátos gazdasági-elméleti spekulációkat is életre hívott, egyesek például azt mérlegelik, hogy az adott kereskedelmi forma mennyivel járul hozzá a GDP-hez. Mások a reklámok által működtetett konzumer-gépezet működésének végét látják, mert a fogyasztók immár egyedül csak a vásárolt termékek hasznosságát nézik. Vannak, akik a külföld felé eladósodott ország és gazdaság számára látnak hasznos, importhelyettesítő eszközt a használtcikk kereskedelemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.