A magyar lakosság ugyanezen időszak alatt 17,4 millió alkalommal utazott külföldre (ez 1 százalékkal több, mint a 2007-es adat), és 725 milliárd forintnak megfelelő összeget költött el. Az utasforgalmi szolgáltatások egyenlege 3 százalékkal 363 milliárd forintra emelkedett.
A külföldi látogatók 2008-ban összesen 1087 milliárd forintot (4,3 milliárd euró) költöttek el hazánkban. A turisztikai céllal érkezők pénzköltése az utasforgalmi export 67százalékát, azaz 731 milliárd forintot tesznek ki, ez 14 százalékkal több, mint az előző évben. Az egynapos látogatásokból származott a bevételek 30 százaléka (324 milliárd forint), ami az előző évhez viszonyítva nagymértékű növekedést mutatott.
Az egy napra látogatók kiadásainak 37 százaléka a vásárlási céllal érkezőktől, 20 százaléka az átutazóktól származott. A több napra hazánkba látogatók 678 milliárd forint értékben vették igénybe hazánk turisztikai szolgáltatásait. Kiadásaik nagy része, 69 százaléka a szabadidős utakhoz, 19 százaléka pedig az üzleti utakhoz kötődött. A turisztikai célú kiadások részaránya 4 százalékponttal emelkedett, mely egyértelműen a szabadidős turizmushoz köthető.
A fogyasztás szerkezetében enyhe változás figyelhető meg 2007-hez mérten. Az egy napra látogatók kiadásainak részaránya az egyéb árucikkekre, élelmiszerekre és üzemanyagra fordított kiadások esetében nőtt, a többi kategóriában csökkent. A több napra látogatók fogyasztási szerkezete változatlannak mondható az előző évhez viszonyítva. A Magyarországra utazók kiadásaik 34 százalékát szállásra és vendéglátó-szolgáltatásokra, 21 százalékát árucikkekre, 11 százalékát élelmiszerre, 9 százalékát egyéb szolgáltatásokra, 8 százalékát közlekedésre fordították.
A hosszabb ideig hazánkban tartózkodók 85 százaléka turisztikai céllal érkezett, ami 4 százalákpontos növekedés 2007-hez viszonyítva. Az üzleti utazók aránya 14 százalék volt, 1 százalékpontos bővülés mellett. A több napra látogatók a legnagyobb számban Németországból, Ausztriából és Romániából érkeztek. A több napra érkező külföldiek által leglátogatottabb turisztikai régióink 2008–ban Budapest (41 százalék) és Nyugat-Dunántúl (27 százalék) voltak. A vizsgált időszakban a külföldre látogatók 725 milliárd forintot költöttek el külföldön. Kiadásaik 88 százaléka többnapos, 12 százaléka egynapos utazásaikon merült fel - olvasható a jelentésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.