A tagállamok kormányai nevében a kulturális ügyekkel foglalkozó miniszterek szeretnék tompítani a tervezett korrekciók élét, a kereskedelmi adók európai szövetségei viszont a bevezetendő szigorítások megtartását követelik.
A közszolgálati média tevékenységéről és piaci szerepéről 2001-ben tett közzé irányelvet az Európai Bizottság, az azóta eltelt időben tapasztalt technológiai változások miatt azonban az akkori szabályozás felülvizsgálatra szorul.
A korrekciót kikényszerítő fejleményként említik az internet széles körű elterjedtségét és a mobil távközlés média-funkcióinak erősödését. A kereskedelmi műsorszolgáltatók attól tartanak, hogy a közszolgálati állomások mindkét irányban nagy erővel terjeszkednek, amihez ráadásul adófizetői pénzeket is jelentős tételekben tudnak mobilizálni.
A kereskedelmi szolgáltatók érdekvédelmi szervezetei tiltakoznak például, mert azt látják, hogy a korábban csak rádió- vagy tévéműsorok közvetítésével foglalkozó állomások már nemcsak a digitális sugárzás területét hódítják meg, hanem a világhálón is gyors ütemben terjeszkednek. Ennek során például online újságok és magazinok versenytársaiként lépnek fel, miközben a biztos költségvetési támogatások tudatában képesek bátrabban kockázatokat vállalni.
Ezzel akár végveszélybe is sodorhatnak számos, kereskedelmi alapon működtetett csatornát vagy kiadót. A vádak szerint a jelenség erőteljesen torzulást hoz a gazdasági versenyben, amivel nemcsak a piaci szabályokat, hanem magukat az uniós alapszerződéseket is sértik a támogatott intézmények – hangoztatják a kereskedelmi szolgáltatók.
A nevükben eljáró 5 szervezet szerint a közszolgálati média új területekre csak akkor léphetne be, ha ott erre a demokratikus rend fenntartása vagy a lakosság szociális-kulturális igényeinek kielégítése végett igazolhatóan szükség van. A versenyszféra követeléseit mereven elutasítják a közszolgálati szervezetek, amelyek attól tartanak, hogy a tömegtájékoztatás perifériáira szorulnak, ha teljesülnek a kereskedelmi média követelései.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.