Az állami támogatás hétfői életbe lépése után jelentősen megugrott a gépkocsikereskedők forgalma, s kora reggel óta a korábbi átlagnál jóval többen érdeklődnek az új autók után.
A február végén kiadott kormányrendelet alapján az állami támogatás alapösszege az új gépkocsi megvásárlásakor 1000 euró. Ha azonban a kereskedő hajlandó 500 eurós árengedményt adni a vevőnek, akkor az újabb 500 eurós támogatást kap az államtól. A vevő így tulajdonképpen 2000 eurós kedvezményhez jut. Ezt a támogatást a maximum 25 ezer euróba kerülő új gépkocsiknál lehet igénybe venni.
A vásárlásösztönző programra 33 millió eurót szánó szlovák kormány azzal számol, hogy az állami támogatás fellendíti az új autók eladását, és ez segíteni fog a válsággal küszködő autóiparnak.
Február 16-tól 25-ig a Volkswagen 8500 fős pozsonyi üzeme a karbantartók kivételével az összes alkalmazottját kényszerszabadságra küldte, és újabb termelésszünetet tart április 6 és 17 között. Ez a üzem ugyan nagykocsikat - köztük Auedi terepjárót - gyárt, így a támogatás nemigen illik a termékeikre, ám sokat segíthet a kiskocsikat kibocsátó üzemeken.
Az európai autóeladások csökkenése miatt a nagyszombati Peugeot Citroën-gyár arra készült, hogy márciustól 190 főt elbocsát 2300 alkalmazottja közül. A 2700 fős Kia Motors Slovakia – a dél-koreai cég első európai üzeme – pedig előbb hat órára csökkentette a műszakok időtartamát, majd február utolsó két hetétől csak egy műszakban termelt a gyár. Magyarországon azonban belátható időn belül nem lehet arra számítani, hogy a kormány támogassa a tíz évesnél idősebb gépkocsik cseréjét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.