Számításaik szerint ezek a nemzetközi közlekedésben részvevő gépkocsivezetőknél együttesen 30-40 százalékos jövedelem kiesést jelentenek, a munkaadók terhei pedig 10-15 százalékkal emelkednek, az üzemanyag után második legnagyobb költségelem esetében. Ezt a szakmai szervezetek a jelenlegi piaci viszonyok között kitermelhetetlennek tartják.
Az emiatt megszűnő, illetve kitelepülő vállalkozások 6,7 milliárd forint költségvetési kiesést okoznak, nem számolva a foglalkoztatottság csökkenésével és következményeivel - állítja Dittel. Az üzemanyag megtakarítás eddigi látható és ellenőrizhető elszámolásának megszüntetése, az üzemanyag többlet pedig „természetbeni” kiadására ösztönzi a vállalkozásokat, ami a fekete gazdaság erősödését jelenti. A megtakarítás elszámolásának legális formája egy több évtizedes nem kívánatos állapotot rendezett.
A NiT Hungary álláspontja szerint a vélelmezett – és az érdekképviseletek számára ellenőrizhetetlen PM számításokon alapuló – viszonylag csekély költségvetési bevételtöbblet az egész alágazat működését veszélyezteti. A jövedéki adó - szintén a parlamentnek benyújtott törvénymordosító csomag keretében - javasolt megemelésével párhuzamosan a NiT Hungary a hazai fuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében elengedhetetlennek tartja a felhasznált üzemanyagot terhelő jövedéki adó egy részének ellenőrizhető módon történő visszatérítését is. Ebben európai példákra, illetve más ágazatokban, alágazatokban alkalmazott hazai gyakorlatra is hivatkozik.
Ezt a közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító vállalkozások részére kereskedelmi gázolaj intézményének bevezetésével tartja elérhetőnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.