A januárban bevezetett roncsprémium lehetőségével már csaknem 400 ezer ember élt Németországban – számolt be a Welt Online. A rendszer keretében aki tíz évesnél öregebb autóját leadja és újat vásárol, 2500 eurós állami támogatásban részesül.
A szövetségi kormányzat 1,5 milliárd eurót különített el erre a támogatásra. Ez 600 ezer jármű lecseréléséhez lesz elég, ám a keret gyorsan fogy: már közel 400 ezren éltek a lehetőséggel. A német újautó-értékesítések számán is meglátszik a támogatás: a tavaly év végi zuhanást emelkedés váltotta fel, februárban már 21,5 százalékos növekedést regisztráltak tavaly februárhoz képest (összehasonlításként: Magyarországon 46,4 százalékos volt a csökkenés).
Michael Fuchs, a nagykoalícióban kormányzó CDU egyik kis- és középvállalatokkal foglalkozó szakpolitikusa azonban úgy látja, a rendszer nem igazságos. Az adófizetők pénzét ugyanis mindössze 600 ezer kedvezményezetthez csoportosítják át a 80 milliós Németországban. Ezért a rendszer kiterjesztését javasolja kisebb háztartási gépekre (példaként a kávéfőzőt említette) és irodabútorokra is.
„Más ágazatokat is sújt a válság, nem csak az autóipart. Ezek joggal kérdezik, az ő termékeiket miért nem szubvencionálja az állam” – fejtegette a Bild am Sonntag számára adott lapinterjúban Fuchs.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.