BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Turisztikai együttműködésben a visegrádi négyek

Idén 305 ezer eurót fordítanak turisztikai programok megvalósítására Visegrádi országok – többek között ebben állapodott meg a négy nemzet turisztikai vezetője a napokban Krakkóban zajló találkozón. A The European Quartet – One Melody brand név alatt 2004 óta sikeresen folytatott együttműködés célja, hogy Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítse a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben, a tengerentúli piacokon.

A négy ország képviselője március 5-én 6-án találkozott a lengyel városban. A tárgyalások során a turisztikai vezetők értékelték a közös turisztikai promóció és turizmusdiplomáciai együttműködés eredményeit, és egyetértettek abban, hogy a visegrádi együttműködés sikeres területe a turizmus, melynek keretében az elmúlt öt évben számos közös lépés valósult meg. Ennek legfőbb eredményei: V4 logo és négy nyelvű közös honlap létrehozása, közös részvétel a célpiacok legfontosabb turisztikai kiállításain, közös statisztikai kiadvány és térkép elkészítése, piackutatás, közös tanulmányutak lebonyolítása, reklámfilm és angol nyelvű V4 oktatóprogram elkészítése. A Visegrádi országok együttműködése keretében megvalósuló turisztikai programokhoz a négy ország együttesen több mint egy millió euróval járult hozzá a 2005-2009-es időszakban.

A négy ország turisztikai vezetői támogatták az együttműködés folytatását és továbbfejlesztését, megállapodtak abban, hogy a programok egyeztetése és végrehajtása érdekében továbbra is rendszeresen találkoznak a marketingszakértők, illetve a turisztikai vezetők a soros elnökséget betöltő országban.

A V4-ek megerősítették szándékukat a tengerentúli piacokon történő közös promócióra vonatkozóan, megállapodtak abban, hogy folytatják a kínai, amerikai és japán piacokon megvalósított sikeres marketing-együttműködést, tovább bővítik az orosz piacon való megjelenést, az együttműködés keretében elkészítik a V4-ek közös orosz nyelvű honlapját és az Uralon túli területeken túlmenően a Moszkvai régióban is közös megjelenést, roadshow-t terveznek. Folytatják az amerikai piacon sikeres internetalapú V4 oktató programot is, amelynek révén a négy ország turisztikai kínálatát ismerhetik meg az amerikai utazásszervezők, valamint megismétlik az elmúlt évi közös megjelenést Szingapúrban is.
 
A kínai piacon való marketing-együttműködés új elemeként 2009-ben a V4 régió magyar szervezésben részt vesz a pekingi COTTM kiállításon, míg az orosz piacon magyar szervezésben kerül sor egészségturisztikai előadásra és szakmai találkozóra Moszkvában.
 
A V4 együttműködés intenzívvé válását követő 5 év alatt a Visegrádi országokból érkező turisták által eltöltött vendégéjszakák száma Magyarországra összesen 84 százalékkal nőtt. Az együttműködésben szereplő tengerentúli piacok közül Kínában és Oroszországban tapasztalható folyamatosan kétszámjegyű növekedés. Tekintettel a válság okozta keresleti tendenciák változására és a közeli piacok szerepének növekedésére, a Visegrádi országok távolabbi piacokon való együttműködésének nő a jelentősége a tagországok marketingtevékenységben, aminek révén költséghatékonyan oldható meg ezeken a piacokon a régió iránti érdeklődést fenntartó marketingtevékenység. Ezért összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével tovább kell folytatni a közép-európai régió turisztikai kínálatának népszerűsítését a tengerentúli és távoli harmadik piacokon. Magyarország július elsejétől veszi át a V4 soros elnökséget.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.