Az aktív korú, internet hozzáféréssel rendelkező magyar lakosság egyharmada szokott a téli szezonban (is) üdülni. Jellemzően a férfiak, a diplomások, az egyedül élők, illetve gyermek nélküli párok, valamint a budapestiek és magasabb társadalmi státuszúak utaznak ebben az évszakban is. A megkérdezettek közel fele kizárólag a nyári szezonban pihen otthonától távol, egynegyede pedig soha.
A téli szezonban is üdülők (az összes kérdezetett 32 százaléka) kétharmada évente egyszer vagy 2-3 évente, majd harmada pedig még ennél is ritkábban utazik. Akik megengedhetik maguknak az egy téli szezonon belüli többszöri üdülést, csak nagyon kevesen, alig 5 százaléknyian vannak a télen utazók körében.
A téli utazások döntő többsége belföldi turizmus: a megkérdezettek kétharmada főként Magyarországon, 12 százalékuk elsősorban külföldön, további 23 százalék pedig itthon és külföldön is szokott üdülni.
A téli üdülések is – mint ahogy az üdülések általában –, céljukat tekintve elsősorban a szórakozást és a pihenést szolgálják, sokan járnak ilyenkor is kirándulni, túrázni a hegyekbe, illetve más városokba, és egyre elterjedtebb az egészségmegőrzést szolgáló wellness turizmus (39 százalék) is a téli szezonban. A kifejezetten a téli sportok (sí, snowboard) miatt utazók aránya 24 százalék.
Idén a „téli utazók” több mint fele (56 százalék) nem volt üdülni. Többségük a válságot okolja ezért, a nem utazók majd kétharmada emiatt volt kénytelen elhalasztani utazását. Az idei télen nem utazók több egyharmada (38 százalék) a pénzügyi-gazdasági helyzet miatt már eleve nem is tervezett üdülést, míg voltak, akik készültek erre, de anyagi nehézségeik miatt le kellett mondaniuk terveikről (28 százalék).
Azok, akik az elmúlt téli szezonban voltak üdülni, elsősorban szórakozás, pihenés céljából utaztak, de az egészségmegőrzés, wellness is kiemelkedő fontossággal bír. Az utazási célok népszerűségi listáján – az említések sorrendjében – a kirándulás, a városnézés és a síelés is előkelő helyet foglal el.
A válaszadóknak jellemzően csak egy alkalommal volt módjuk utazni, minden ötödik számolt be arról, hogy kétszer, s csak igen kevesen (4 százalék) utaztak ennél is többször. Az utazások zöme 3-4 napos volt, ennél hosszabb időre csak minden harmadik kérdezett tudott elmenni.
Az idei téli szezonban az utazók kétharmada (főként a télen csak ritkán kikapcsolók) a belföldi utakat, valamivel több, mint egynegyede a külföldi utakat preferálta, míg minden tizedik válaszadó hazai és külföldi utazáson is részt vett.
A külföldi utaknál a legnépszerűbb célország Ausztria (52 százalék), amelynek fő vonzereje a síelés és a hegyvidéki üdülés.
Magyarországon a téli hónapokban a Mátra-Bükk vidéke vonzza leginkább a szórakozni, kikapcsolódni vágyókat (24 százalék), emellett sokan látogattak el termálfürdőkbe, wellness-üdülőközpontba (20 százalék). A hazai látnivalók közül közkedvelt még a Balaton és a Dunakanyar vidéke is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.